2008. április 1., kedd

A torta, aminek Ferrero Rocher íze volt


Mindenki, akinek a hetvenes évekre esett a gyerekkora - vagy előbbre - emlékszik még az akkori cukrászdai kínálatra. Rengeteg vajkrémes sütemény, minimális gyümölcs, sűrű tészták és piskóták, igazán édes ízek. Ha volt ettől eltérő kínálat, oda az emberek elskodáztak a szomszéd városból is.
Nekem olyan szerencsém volt, hogy az anyukám minden hétvégén sütött valami házi süteményt, de a tortakrémek akkor is úgy kezdődtek és végződtek, hogy vaj, cukor, cukor vaj. Ezért kicsit félve láttam neki a régóta elővenni készült diótorta-receptnek, amire úgy emlékszem gyerekkoromból, hogy az a dió a köbön. Mert persze ennek is vajas a krémje, és a rég vágyott íz miatt nem is akartam változtatni rajta - kivéve persze, hogy a kamrában búslakodó mogyoróhegyeket akartam megritkítani vele. Ezen az egészen alapvető változtatáson túl még annyit variáltam, hogy Mamma verhetetlen csokimáza borította kívülről, és érlelődött egy napig némi elturmixolt meggy-cseresznye dzsemmel is bevonva a kamrában.

És hát valóban: a család egyemberként megállapította, hogy Ferrero Rocher íze van, majd villámgyorsan eltűnt a torta fele a laza kis nagyszombati vacsora után.
(Én speciel egyébként Pocket Coffee rajongó vagyok (függő, mondhatnám), a szélén lévő e-mail címen lehet érdeklődni, hova lehet kilószám küldeni.)

Hozzávalók:

A tésztához:
(28 cm-es kapcsos tortaforma)

8 tojás
8 ek. cukor
2,5 ek. liszt
2,5 ek. zsemlemorzsa
8 ek. darált mogyoró
1 kk. sütőpor

A krémhez:

15 dkg vaj
5 ek.cukor
5 ek. mogyoró
1 ek. kakaó
1 dl tej

A mázhoz:

12 dkg étcsoki
15 dkg porcukor
2 dkg vaj
4 ek. forró víz



A sütőt 175 fokra bekapcsoltam.A mogyorót (ami kb. 25 dkg volt) tepsiben (de lehet teflonserpenyőben kis lángon kevergetve is) néhány percig pirítottam. (nem árt néha megrázogatni közben) Ezután reménytelen küzdelembe kezdtem, hogy konyharuha között ledörzsöljem a héját, és megelégedtem a 70 %-os sikerrel, majd ledaráltam.

A tojásokat szétválasztottam, a sárgájukat a kristálycukorral sűrű krémesre-habosra kevertem, a fehérjét kemény habbá vertem. Beletettem a sütőporral elkevert lisztet, zsemlemorzsát és mogyorót, és két részletben óvatosan, de alaposan belekevertem a habot. A kivajazott, kilisztezett formában kb. 20 percig - tűpróbáig sütöttem, a kikapcsolt sütőt kinyitottam és megvártam míg kihűl, majd 3 lapba vágtam.

A krémhez a mogyorót a cukrot és a kakaót egy kisebb lábasban a tejjel összekevertem és sűrűbb masszává főztem. A habsora kevert vajhoz kihűlve, kanalanként adtam hozzá, majd a dzsemmel megkent lapok közé töltöttem. A tortát kívülről is bekentem vékonyan a dzsemmel; egy napot alufóliába csomagolva a kamrában töltött.

A mázhoz felolvasztottam vízgőz fölött az étcsokit, hozzáadtam a porcukrot, a forró vizet és a vajat.Simára kevertem és óvatosan átmelegítettem újra a gőz fölött, majd bevontam vele a tortát.


Dióból is nagyon intenzív, finom süti lesz belőle, míg ezt írtam, eszembe jutott, hogy senki ne féljen kipróbálni a krémet vaj helyett 2 dl habbá vert tejszinnel, csak akkor a mogyorós-kakaós kevercset kicsit hígabbra kell főzni, és abba kell keverni 1 ek., meleg vízben megáztatott zselatint, majd óvatosan hozzá a habot.


A kép csúnya lett, dehát nem lehet mindig szép.

A recept anyukám kolléganőjétől származik


10 megjegyzés:

Névtelen írta...

ó, végre-végre! Már aggódtam miattad!

Névtelen írta...

Nekem inkább tetszik a kép, mert most, hogy ránéztem, ellenállhatatlan vágyat érzek, hogy befaljak egy ilyen tortát.

Nagymamám receptjei között van sok ilyen. Az egyik kedvencem a diótorta kv krémmel és a datolya torta szintén kv, vagy dió krémmel.

Egyébként szerintem a főzött krémekhez a végén apránként adagolt vaj, az nem ugyanaz, mint amikor kikeverik a cukrászdákban a vajat a cukorral (azt sosem tudtam megenni)

LepkePillangó

Névtelen írta...

Nincs ennek a képnek semmi baja, és már érzem is a számban a fenséges ízeket!

Piszke írta...

Maga alá temettek a munkahegyek! De már ki látszom a vízből...sok hibával, de fel tudok dobni pár dolgot és a VKF-re is nagyon készülök!megyek is címet javítani, címet adni...

Névtelen írta...

Hol az én kommentem????
Amiben aggodalmam fejeztem ki, hogy esetleg emigráltál.
És javasoltam a fentiek diós változatából jó nagy adagot a fánkom mellé csomagolni???!!

Muszáj, hogy moderáltak legyünk?

Piszke írta...

Bocsánat, bocsánat!! Variáltam a közzétételi idővel mert 3 nappal azelőtt kezdtem írni, és akkor a blogger a legelső dátummal teszi fel,de nem sikerült, így copyztam, de a megjegyzések meg persze elrűntek:(
És vettem az adást a pakkról!:))

Piszke írta...

Akkor vajon küld emailt a kommentről??? nem igazán látom ki a rendszreből, de tuti én vagyok a béna...

Névtelen írta...

Nem tudom, blogspoton hogy van, a blog.hu küld. Gondolom, a többi blogspotos is csak tudja valahonnan, ha kommentelnek nála;)

De az ímélekkel is bajos vagy, az enyém például elhagytad...

Piszke írta...

De hol van?? Nem jött semmi a blogosomra, néztem!!

Chuti írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Related Posts with Thumbnails