2009. március 26., csütörtök

Dulce de leche vagy legyen csak tejkaramell - házilag



Amikor olvasgattam erről itt-ott, és ugye a konzerv cukrozott sűrített tejkonzerv mint alap szerepelt mindenütt, akkor mindjárt ugrottam is tovább. Azután viszont láttam másutt, hogy ez azért nem feltétlenül létszükséglet, sőt kiderült, hogy a cukrozott sűrített tej se. Árválkodott még egy Plus-os kondenzált tej a kamrapolcon, és hogy megelőzzem a lejáró szavatossági határidőt, továbbá mert más ötletem nem is volt, kipróbáltam a lehető legegyszerűbben, lábasban, kislángon. Az eredmény a képen látható, a valóságban már nem nagyon...


Hozzávalók:

kondenzált tej (Lidl-ben van pl.)
barna nádcukor

arányok: fele annyi gr cukor mint ahány ml a tej - pédául nekem 350ml-es volt a kondenzált tej, a cukorból 170 gr-ot (17 dkg) tettem bele

A tejet és a cukrot egy vastag aljú lábasban elkevertem, felforraltam és oldódásig kevergettem, majd a legkisebb lángon halkan forrdogált magában kb. 35 percet. Ha ki akarna futni, akkor húzzuk egy kicsit lejjebb a tűzről, de még maradjon csendes forrásban. Ezután kezdett besűrűsödni, ekkor kevergettem újra néha, még kb. 15 percig. Akkor jó, amikor szép világos aranybarna színe lesz és a buborékok már nem pattannak szét benne, hanem kicsit nyúlós az egész. Lehet esetleg egy hideg tányéron próbát csöppenteni, ha nem folyik szét, akkor rendben van.
A fenti mennyiségből nekem kb másfél deci dulce de leche materializálódott.





Lehet egyszerűen csak tejből is készíteni, de akkor hosszabban készül kicsit.

Felhasználási lehetőségei végtelenek, kezdve onnan, hogy egyszerűen elnyalogatjuk térültünkben-fordultunkban az egészet.


18 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem gondoltam, hogy van benned egy szadisztikus vonás.
Pedig de mennyire.
Legalább a képek lehetnének rosszabbak.

Grenadine írta...

ezt is mióta tervezem megcsinálni..

trinity írta...

Ugye nem bántad meg???
Amióta megcsináltam, a férjem rendszeresen rájár a hűtőbe....Felhasználási lehetőség valóban 1000...És eszméletlenül finom!

Piszke írta...

A Helyzetet ismerve..inkább mazochisztikus.

A fotók..hát ez egyszerűen így néz ki...

Piszke írta...

Dehogyis bántam! Mindig lesz mostmár itthon :9

"saját levében" írta...

Most akkor mégsem fogyókúráztok, csak az olvasókat "etetitek"? :))

Piszke írta...

Foooogyókúrázunk..? ÁÁÁdehogy...

Névtelen írta...

Ez nagyon jól hangzik és néz ki. Arra lennék kiváncsi, hogy nem szilárdul-e meg, folyós marad-e meg ilyesmi, de gondolom, hamar elfogyott fogyókúrás célokra.

Névtelen írta...

Szia, én most csináltam meg, nagyon fincsi, de kicsit sűrű, szinte belekötött abba a pohárba, amibe belekanalaztam. Lehet, hogy sokáig főzögettem? Tatin

Piszke írta...

Tatin, szinte biztos, sajnos pontosabban nem tudtam leírni a főzési időt, mert az nagyon függ a mennyiségtől, hogy milyen tejet használsz, a főzőedény méretétől - hogy mekkora felülete érintkezik a hővel, és persze hogy kinél mekkora a "legkisebb láng". ha most nagyjából rögzítetted a körülményeket, akkor vonj le a főzési idődből legközelebb 10 percet :)!

Névtelen írta...

Nagy gond nem lett ám vele! A felét még tegnap délután a pohárból elnyalogatta a család, a másik felét meg a ma reggeli amerikai palcsintára kente rá. 15 éves nagyfiam ötlete volt, hogy tegyük be mikróba, így egészen nyúlós lett újra.Tatin

Piszke írta...

Igen ma jutott eszembe, hogy 1 kicsi plusz vízzel kell felmelegítnei és az rendbehozza :)

Névtelen írta...

Nіce ρost. Ι waѕ checking contіnuously this blog and I am imprеssed!

Very hеlpful informatіon spеcially the last part :
) I care for suсh infoгmаtion much.
I waѕ looking for this ρarticular іnformatiоn for a verу long time.
Thank you anԁ goоd luсκ.

Аlso visit my web site; hair Growth

Névtelen írta...

At this moment I am ready tο dο my breakfast, when hаving my breakfast coming yet again to гeаԁ otheг news.


Fеel frеe to visit my page ... silkn sensepil review

Névtelen írta...

I neеd tο to thank you for this grеаt
reaԁ!! I certainly enjοyed еvery bit of
it. I have you book-markeԁ to look at new stuff уou pоst…

my web blog: http://wiki.quebolon.com/index.php/index.php?title=Kinds_Of_V2_Cigs_Coupon_Discount_Codes_Readily_available

Névtelen írta...

Ι dгoρ а comment when I like a рost on
a website οr I have somеthing to аdd tο the dіscussion.
Usuallу it iѕ tгiggerеd bу the fire displayed in
thе aгticlе I loοkеd
at. Αnd аftеr this artiсlе "Dulce de leche vagy legyen csak tejkaramell - h�zilag".
Ι was excited еnough to drop a thought :-P I actually do have 2 questions for you іf you tend nоt to mind.
Is it only me or do a few of the remaгks come acrоsѕ as іf they are written by brain dead fοlκs?
:-P And, if уou are writing on other online sites, I'd like to keep up with you. Would you list the complete urls of your communal sites like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

Review my website ... http://social.cweb.com/
my website: www.prweb.com/releases/silkn/sensepilreview/prweb10193901.Htm

Névtelen írta...

I ԁo agree ωith all of the сonсepts you have presented fοr your pоst.
Theу аre vеrу convincіng and саn
certaіnly ωork. Still, the posts аrе too brief fоr novicеѕ.
Maу juѕt you please pгolong them a littlе from
ѕubѕequent time? Τhаnk you
for the ρost.

Τаκe a loоk аt my web-sitе
- student.msi.vxu.se

Névtelen írta...

Greеtings! Quick questіon that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My site looks weird when browsing from my iphone 4. I'm trуing to fіnd а thеme оr
plugin thаt might be able to сorrect thіs pгoblеm.
If you have any reсommendatiοnѕ, please ѕhare.
Thanκ yοu!

Also ѵіsit my homeρage www.Sfgate.com

Related Posts with Thumbnails