2012. február 29., szerda

Csokoládés mascarponés sajttorta



Mindenféleképpen előző nap készítendő,  úgy lesz igazán jó, de akkor azután nagyon. Ha valaki feleslegesnek tartja mellé a gyümölcsöket, hagyja el persze, de ez annyira sűrű és csokis, hogy ráfér valami, amitől mindjárt könnyebbnek tűnik, pedig nem...Mindenki a tavaszt várja, de azért őszintén,  az milyen jó a télben, hogy távolinak tűnik az az idő, amikor le kell venni a vastag pulcsikat, a kiválóan slankító hosszú kardigánokat, ezért azután  lelkiismeretfurdalás nélkül, comfort food-nak nevezve lehet belapátolni csomó nehéz kaját, a csokis édességekről nem is szólva...

Két receptből keveredett ki ez a torta, a meyer citromos szelet alja tökéletes sajttortához is, így felesleges kekszet venni a boltban, a felső pedig a málna-örvényes sajttorta mascarponés-csokis átdolgozása lett.


Hozzávalók: (20 cm-es formához)

-tésztaalap:

10 dkg vaj 
12 dkg liszt
2. ek. cukor
csipet só

 -töltelék:

50 dkg mascarpone
20 dkg cukor
1 ek holland kakaópor
1 tk.vaníliakivonat
csipet só
3 tojás
10 dkg étcsoki
-a tetejére

5 dkg étcsoki
0,5 dl tejszín

A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A vajat a mikróban 400 watton 2 perc alatt  megolvasztottam (langyos legyen csak), és hozzákevertem az előzőleg összekevert cukorhoz, sóhoz  és liszthez. A kevercset a sütőpapírral bélelt formába szórtam, és egyenletesen elnyomkodtam az  alján. 20 perc alatt a sütő alsó harmadába tett rácson  megsütöttem - világos  aranybarna színűnek kell lenni a tésztának. 
 
Míg a tészta sült, a mascarponét  egy nagy, mély tálban 3 percig a kézi mixerrel  nagy fokozaton habosítottam, majd a legkisebb  fordulaton hozzáadtam a kakaóval cukrot, a vaníliakivonatot,és  egy csipet sót. Ezután a krém közepébe mélyedést csináltam, beleütöttem 1 tojást, és csak annyi ideig kevertem a mixerrel, míg egynemű lett kevés, körülötte lévő krémmel, majd lapáttal összeforgattam a krém többi 90%-ával. Ugyanígy kevertem hozzá a többi tojást is, a legvégén pedig a felolvasztptt, langyos étcsokit. Így elkerülhető, hogy a felvert tojással sok levegőbuborék kerüljön a masszába, amitől azután rengeteg kráter jelenne meg sütés közben a torta felszínén.

A krémet a kihűlt alapra öntöttem, a munkalaphoz ütögetve elegyengettem, a feljövő kis buborékokat egy hústűvel kipukkasztgattam :).

A kapcsos formát alul és körben 3 rétegben hajtogatott alufóliába burkoltam, nehogy a víz belefolyjon, egy nagyobb tepsibe raktam, a sütő középső rácsára tettem,  körbeöntöttem a lobogó vízzel, míg az alufólia engedte, és 165 fokon 60 percig sütöttem. A torta tetejére félidőtől lazán alufóliát raktam.  A közepe még rezgős volt, amikor kivettem, ezután legalább fél napot  kell hűlnie hideg helyen, ekkorra a közepe is tökéletesen megszilárdul.

Én nem voltam türelmes, és amikor a mázat  ráöntöttem - és forgattam a tortát, hogy terüljön a ganache - majdnem sikerült tönkretenni a tortát. Szóval hűtés után a tejszínt felforrósítottam, az összetördelt csokira öntöttem, egy perc után simára kevertem. A teljesen megszilárdult torta tetejére öntöttem, (még benne volt a torta a formában) körbeforgattam a sütit, hogy egyenletesen elsimuljon a máz, és további pár óra hűtés után volt jól vágható.

5 megjegyzés:

Rita írta...

Brutál finom lett! Mivel tényleg elég ütősen tömény darab, több napig ettük és egyre csak finomabb lett. A harmadik napon már egyenesen fantasztikus volt:) Jó lenne valami bányában dolgozni, hogy minden nap ilyet ehessek bűntudat nélkül:)

Névtelen írta...

Kedves Piszke!
Hogy sikerült kivenned a sütőpapírt a torta alól? Nekem ez a mutatvány annyira nem sikerült, hogy majdnem összetörtem a tortát. Így minden szelet mellé felszolgáltam egy db, sütőpapírt. :(
Üdv: Júlia

Névtelen írta...

Egyébként a papíralj nem is volt akkora malőr, mint amekkora gyönyörűség volt a torta. Életem egyik legfinomabb tortáját tisztelem benne. Köszönöm a receptet.
Üdv: Júlia

Piszke írta...

Hát konkrétan már nem emlékszem, szerintem óvatosan lecsúsztattam róla, (csak szilikonos sütőpapírt használok, az oda nem ragad sosem) de például a lasagne-val rendszeresen úgy járok, ahogy leírtad :) Inkább, mint a tepsisikálás....:)

Névtelen írta...

Kedves Piszke!
Éppen most sütöm a tortát. A probléma az az, hogy megpróbáltam azt, amit a receptben írtál, hogy a tortaformát alufóliába burkoltam jó vastagon, de sajnos belefolyt a víz... :( Gyorsan amennyire lehetett kicsöpögtettem belőle és utána beraktam a sütőbe. Szerinted ki fog eléggé száradni a piskóta vagy túlságosan átázik ilyenkor? És hogyan tudnám máskor jól csinálni?
Előre is köszönöm!

Related Posts with Thumbnails