2012. február 13., hétfő

Karamellkrém



Felnőttdesszert. Kicsit karcos a karamell, hiába a cukor, nem édes, hanem sötét, mély, érdekes íze van, ha kicsit oda merjük kapatni a cukrot, állagra meg selymes, jól behűtve finoman, hidegen szétolvadó.  Nem kell hogy rózsaszín legyen, szívecske se kell sehova, titokzatosan érzéki az íze, és ez elég is, nem?

Hozzávalók: (4 személyre)

16 dkg cukor
4+3 ek víz
2 dl tejszín
2dl tej
4 tojás sárgája
csipet só

A sütőt 165 fokra előmelegítettem.
A cukrot egy vastagabb aljú lábasban elkevertem 4 ek vízzel. Fedő alatt közepes lángon felforraltam, majd a fedőt levéve néhány perc alatt karamellizáltam. Mikor már sötét borostyánszínű lett, 3 evőkanálnyi vizet zúdítottam bele, és azonnal egy rugós habverővel simára kevertem (Vigyázat, felhabzik, óvatosan.) Közben a tejet és a tejszínt csipet sóval  felforraltam. A forró karamellsziruphoz kevertem, picit hűlni hagytam. 
A tojássárgákat egy tálban simára kevertem, és lassan kevergetve hozzáöntöttem a tejkaramellt. 4 kis kerámiaformában elosztottam,  a formákat egy kisebb,  magasabb falú tepsibe raktam, egy teáskannában vizet forraltam és a formák feléig feltöltöttem a tepsit. Az előmelegített sütőben 40 percig gőzöltem a karamellkrémet.( Ekkor még a közepe kicsit remeg, de nem kell tovább bennhagyni.)
Legalább 4-5 órát, de inkább egy éjszakát kell hűlni hagyni, hogy tökéletes legyen. Csak úgy magában is bűnös, de kevés édes tejszínhabbal - mi tojáslikőrös mascarponéval kanalaztuk - még lehet fokozni az élvezeteket.

A piros dió nem fotoshop, hanem Saját levében barterügyletből származik :)

Az Évszakok konyhája receptje alapján.

2 megjegyzés:

kolozsgabi írta...

HAUUUU, hogy ez micsoda finomság lehet, és belül maradt olyan rezgős? Igazán ki kén próbálni, mostani állapotomban - nátha a köbön - tripla tojáslikőrös kavéske mascarponéval. Küldhetnél egy kicsit!!

Piszke írta...

belül is "megszilárdul" pontosabban krémes lesz, de nem folyik.Nekünk is jól jött a náthás hétvégén :)

Related Posts with Thumbnails