2007. november 11., vasárnap

Spenótos-fetás csigák


Még nem biztos, hogy engem is elkapott a csiga-láz, mint egyeseket, de ha igen, az se nagy tragédia. Kelt tészta-csigákra nálunk mindig van kereslet, most meg már biztos, hogy feliratkoznak melléjük a vajastészta-puhatestűek is. Az talán nem tartozik a nagyon súlyos gasztrobűnök közé, hogy a vajastészta egyelőre nem házi készítésű, és attól tartok, később sem lesz az. Egyetlen nagy tervem a hasonló jellegű tészták körében az Igazi Croissant, de mivel tántoríthatatlanul reggelire képzelem el, már kiszámoltam, hogy akkor éjfélkor kellene nekikezdenem a hadműveletnek, hogy reggel 8-ra lehessen azon frissen tejeskávé mellé enni. (hmmmmm........!!!)
De vissza a realitásokhoz: vajastészta a Plusból, a már triviálisnak számító feta-spenót párosítás, és húsz perc alatt kész a vacsora/ vendégváró/magunkkényeztető. Igaz, én most köret szerepébe kényszerítettem natúrsült mellé, de senki se tiltakozott.

Hozzávalók (24 darabhoz) :

3 db vajastészta-lap (20x10cm-es kb.)

35 dkg mirelit spenót

2 gerezd fokhagyma

10 dkg feta sajt

dió


A spenótot felengedtem, és a saját levén a két gerezd átnyomott fokhagymával átpároltam, majd jól kinyomkodtam-lecsöpögtettem.
Két vajastészta lapot épp csak egy kicsikét nagyobbra nyújtottam, a harmadikat viszont egész vékonyra.
A két lapot megkentem a spenóttal és rámorzsoltam igazságosan a fetát, majd feltekertem és bő egy centi széles csigákra vágtam fel. A harmadik tésztalapból csigaméretű kerek lapokat szaggattam, ezt a tekercsek alá tettem - ez biztonsági játék volt, lehet hogy enélkül sem lett volna semmi gond a töltelékkel . A tetejére némi durvára tört diót szórtam.
180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt sültek meg.
Szerintem a feta elég sós, így a spenótból nem véletlenül maradt ki a só.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails