2007. november 15., csütörtök

Epres-fehércsokis trüffelkocka - Keserédes Nr.3.


Merthogy ugye nem igazságos csupa felnőtteknek való desszertet készíteni, ezért tudtam, hogy epres csokipasztilla biztos lesz a Keserédes-ben kiválasztott ajándékcsokiban. Magamban csak Barbie-trüffelnek hívtam, mióta kiötlöttem, és jól elképzeltem, micsoda szépséges márványos rózsaszín-fehér golyóbisokat fogok gyártani. A csajosan rózsaszín és gömbölyded golyók ideája azonban az olvadékony trüffelmassza miatt végülis kockává lényegült át, főleg, hogy így látszik valami a márványos mintázatból. Mindent a szemnek: olyan édes - magától - hogy igazából csak súlyos édesség-éhségben szenvedők vagy 12 éven aluliak tudják értékelni. Azért jól behűtve kellemes endorfin-stimuláns.

Hozzávalók:

10 dkg epres csokipasztilla

10 dkg fehércsoki

1 dl tejszín

8 dkg vaj

1 ek vaníliakivonat


Gyenge vízgőzön külön-külön türelmesen felolvasztottam a kétféle csokit. A tejszínt megfeleztem közöttük, és mivel az epres massza határozottan folyósabbnak tűnt, abba 5 dkg, a fehércsokiba 3 dkg vajat olvasztottam bele. A fehércsokiba kevertem még a vaníliaaromát.

Egy műanyagdobozba beleöntöttem az epres kevercset, majd a sűrűbb fehércsokisat csorgattam a tetejére, és egy kiskanál végével még " márványosítottam".

Egy napot töltött a hűtőben, és mivel egyértelművé vált, hogy a golyóbisozás elrontja a márványos mintát, kockáztam.
Hűtőben tartandó; kivételt követően hamm, gyorsan bekapjuk.
18 kocka lett belőle.

2 megjegyzés:

Rossamela írta...

És a szívecskék a sarkokban?

Piszke írta...

Csak egy plusz fokozat a barbie-feelinghez. Németországi lidl-beszerzés még nyárról.

Related Posts with Thumbnails