2007. november 14., szerda

Gyömbéres csokoládé-mousse - Keserédes Nr.1.


Nem tudok rá mást mondani, csak Jamie Oliver stílusban annyit: ez egy szexi desszert. Nem is baj, hogy Melange kínálatából előre megfontolt szándékkal csak 5 dkg-ot választottam a lágyabb, 53%-os fajtájú étcsokiból, amiből két személy - egy férfi és egy nő szerintem - romantikus, gyertyafényes vacsorájának ideális záróakkordja lehet. Ajánlott még: étkezőasztaltól a kanapéra húzódni, nagyon lassan és minden kiskanálját élvezve eszegetni, közben halkan szól Norah Jones.



Hozzávalók:

5 dkg 53%-os étcsoki

1 dkg vaj

1 tojás

2 teáskanál vaníliás porcukor

5 cl tejszín

2 teáskanál reszelt gyömbér

A tejszínt épp csak jól felmelegítettem, belekevertem a reszelt gyömbért és két órát állni hagytam. Ekkor kivettem a tojást is a hűtőből.

Az étcsokoládét a vajjal gyenge vízgőzön nagyon türelmesen felolvasztottam. A tojás fehérjéből a két kávéskanál porcukorral kemény habot vertem. A tejszínt leszűrtem - a gyömbérreszeléket ki is nyomkodtam - és felmelegítettem. A csokiba kevertem a tojássárgáját, a langyos tejszínt, majd a két teáskanál porcukorral keményre felvert tojásfehérjét két részletben. Poharakba osztva 8 órát pihent a hűtőben.

- A tojás nyers, én csak szalmonellamentesítettet használok.
- A csoki azért nem magasabb kakaótartalmú, hogy a gyömbér is érvényesüljön.
- A gyömbér íze gyönyörűen átmegy a tejszínbe, majd a kész műbe, ha valaki nem szereti szinte
csípősen, csak fele mennyiséget tegyen bele, bár szerintem akkor elvész az izgalom.
- Ahhoz, hogy tökéletesen áthűljön, minimum 8 óra kell, de egy nap után is tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails