2014. október 10., péntek

Meleg fügesaláta



Még ma is láttam fügét az egyik  négybetűs boltban, ezért csak posztolom ezt a két hete készült  kis salátát, és különben is annyira jó: édes puha füge, sós-ropogós bacon, pikáns camembert és balzsamecet, édeskés madársaláta. A kulcsszó persze a bacon, mert a csak zöldek nyúleledelnek minősülnek, mit tudjuk. Így viszont egész jól el lehet adni férfiaknak is, sajttal nemkülönben, és ha van hozzá egy kis kruton is, akkor pedig majdhogynem főételnek minősül. Vagyis nem. De nekem igen...

Hozzávalók: (2 személyre)

4 maréknyi madársaláta
3 füge
10 dkg camembert
4 szelet bacon
kevés frissen őrölt bors
2 tk balzsamecet
pici olívaolaj
4 ek kruton

A fügéket 6-6 gerezdre vágtam. A megmosott salátát elosztottam a tányérokon, a sajtot kis kockákra vágtam, a salátára szórtam.
 A bacont egészen pici szeletekre vágtam és egy serpenyőben  kevergetve ropogósra pirítottam. Kikanalaztam a serpenyőből, és a visszamaradt kevés zsíron nagy lángon egy fél percre átforgattam-forrósítottam  a fügegerezdeket. A salátára szedtem,meg szórtam a baconnal, meglocsoltam a serpenyőben maradt szósszal, a balzsamecettel, borsoztam  és jöhetett rá a kruton.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails