2014. október 21., kedd

Gyors krémleves három hagymával




Télen (vagy esős őszi napokon) legyen húsleves húslevessel vagy krémleves. Esetleg francia hagyma. 
Ezek a hétvégi levesopciók nálunk, bár a kört szűkíti, hogy már túl vannak a gyerekek azon a koron, hogy be lehetne csapni őket azzal, hogy a krémleves azért zöld, mert finom édes borsóból van, nem brokkolit, spenótot vagy más hasonló aljasságot rejtettem el benne, arról nem is szólva, hogy a kisebbik képes a rizibiziből vagy a húslevesből is kipiszkálni a zöldborsót, annyira nem bírja.
Ezért sokszor kézenfekvő  a hagyma-krumpli verzió, főleg, ha akad rá valami extra, bacon vagy jóféle sajt; a kruton pedig alaptartozék, anélkül krémlevest el se lehet képzelni. Ez itt a még viruló snidlinggel egészült ki, amit érdekes módon az egyébként minden zöldtől irtózó gyerekeim boldogan  legelgetnek a kertben.

Hozzávalók:

15 dkg vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
5 ek. apróra vágott  snidling
2 ek olaj
2 dkg vaj
40 dkg krumpli
1-1,2 liter húsleves (attól függ mennyire lisztes a krumpli és milyen sűrűn szereti valaki)
1,5 dl tejszín
bors és só

Az olaj-vaj felforrósított keverékén megdinszteltem a felkarikázott vöröshagymát és a felaprított fokhagymát, enyhén sóztam. Felöntöttem a húslevessel, és hozzáadtam a megtisztított, vékonyra karikázott krumplit (így gyorsabban puhul meg). Fedő alatt felforraltam, és kis lángon addig főztem, míg a krumpli megpuhult. Hozzáadtam a snidlinget, botmixerrel pürésítettem, belekevertem a tejszínt, majd egy percre visszatettem még a tűzre, kevés sóval és pár tekerésnyi borssal.

Krutonnal és  kevés felaprított snidlinggel megszórva tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails