2014. október 30., csütörtök

Kókuszos-almás amerikai palacsinta




Bár jópár amerikai palacsinta recept van már fenn a blogon, és rendszeresen sütöm is mindegyiket, a kedvenc a túrós/ricottás alapú; hozzá képest a szimpla sütőporos ízetlen és testetlen.Most kipróbáltam egy őszi-téli almás-kókuszos változatot, és nagyon  jól sikerült. Bár egyes elvetemültek nálunk még ezt is képesek nutellával enni, és jól odavágni a kókusz-alma-friss túró szuper ízének,  szerintem juharsziruppal és mézzel egyszerűen tökéletes volt.

32 dkg túró
3 dl tej
4 tojás
10 dkg liszt

10 dkg aprószemű kókuszreszelék
20 dkg alma
10 gr sütőpor
5 dkg vaj
csipet só




a sütéshez még kevés vaj vagy pici olaj


Az almát vékonyan meghámoztam és nagylyukú reszelőn megreszeltem.
A túrót  a 4 tojás sárgájával és a tejjel áttörtem, hozzákevertem a sütőporral elkevert lisztet, kókuszreszeléket és a reszelt almát, majd  az olvasztott vajat és a csipetnyi sót. A keményre felvert tojásfehérjét két részletben szépen óvatosan beleforgattam.

Kivajazott  teflonsütőben  közepes  lángon  sütöttem, úgy, hogy kb. fél centi vastag, 6-8 cm átmérőjű körökben öntöttem bele és egyengettem  a sűrű masszát. Oldalanként - egy széles lapáttal bátran megfordítva - nagyjából  másfél-két  perc kell ahhoz, hogy  belül kellemesen szivacsos maradjon, kívül pedig szép mosolygós-ropogós legyen. Az alma és a kevesebb liszt miatt kicsit "gyengébb" a tészta, a fordításnál ezért tényleg oda kell figyelni, de a maceráért kárpótol a könnyű állaga és szuper íze.

Rengeteg lesz - olyan 35-40 darab -, de a pár kimaradtat is bekapták este gyerekek:mikróban tökéletesen jól melegíthető, szaftos és puha lesz.

1 megjegyzés:

International Directory Blogspot írta...

Hello I'am Chris From France!!
You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
Blog Url
Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
Happy Blogging
****************

Related Posts with Thumbnails