2014. október 11., szombat

Dupla túrós csiga



Túró a tésztában és túró a töltelékben: garantáltan szaftos, puha csigák,  mintha csak kelt tésztából készültek volna. A túrós-olajos tészta talán a legegyszerűbben és leggyorsabban elkészíthető alaptészta, egyszerű formázni,  jó a tartása, épp ezért rengetegféleképpen variálható, tölthető, hajtogatható, formázható úgy, ahogy a kedvünk tartja. Lehet, van öt perc is összedobni, ilyen csigaformában pedig a sütő melegedési ideje alatt kész, további max. 20 perc a sütés (nem kell kiszárítani, nem pirul a tészta úgy, mint egy kelt típusú) - azaz egy órán belül kisülhet  20-25 darab. Ideális vacsora-tízórai kombó, én ehhez  eldugom a másnapra szánt pár darabot...


Hozzávalók:

-a tésztához
20 dkg túró
1 tojás
6 ek. tej
0,5 dl étolaj
10 dkg cukor
40  dkg liszt
12 gr sütőpor

-a töltelékhez:

60 dkg túró
2 nagyobb tojás
4-6 ek porcukor, ízlés szerint
egy citrom leve és reszelt héja
2 kk. vaníliakivonat

A lisztet elkevertem a sütőporral. A tészta hozzávalóit sorban egymáshoz kevertem, a végén a sütőporos liszttel kézzel egybegyúrtam. 
Lisztezett munkalapon kb. 50x40-es téglalappá nyújtottam.
A töltelék hozzávalóit összekevertem és a tésztára kentem. A hosszabbik oldalról feltekerve ujjnyi vastag csigákat vágtam éles késsel, és 190 fokon 20 percig - enyhe pirulásig - sütöttem.

Az alaptészta egy régi Dr.Oetker szakácskönyvből jött.


3 megjegyzés:

Rita írta...

Nagyon finom lett! Még másnap is nagyon jó, sőt 1 db-ot átmentettem két napig és még úgyis friss maradt a tésztája. Szuper recept!:)

Piszke írta...

Köszi Rita! Örülök, hogy bejött a süti :)

Névtelen írta...

Kedves Piszke! Csodásan hangzik a recept, csak az volna a kérdésem (főképp a tészta miatt), hogy ez csak házi túróval működik, vagy összeáll "ipari" túróval is...?
Előre is köszönöm szépen válaszod!
Üdv,
Anna

Related Posts with Thumbnails