2014. október 22., szerda

Kókuszos - amerikai áfonyás zabkeksz




Ahogy egyre hidegebb lesz, nálunk mindenki a kamrában vizslatja a polcokat, nyitogatja a dobozokat, hogy mit lehetne gyorsan bekapni edzés előtt, edzés után, munkából pár percre hazaesve, vagy mit lehetne  tanulás közben rágicsálni. Erre ideális darab ez a keksz, és bár az eredeti recepthez képest lecsökkentettem a cukor mennyiségét, még mindig az édesebbek közé tartozik,viszont 2-3 szemmel ki lehet húzni egy rohanós délutánt vele, sőt, mikor  untuk a reggeli pelyheket, egy pohár tejjel ideális napindítónak bizonyultak.

Hozzávalók: (20-25 darab apróbb sütihez)

10 dkg zabpehely
0,3 dl tej
7 dkg liszt
1 csapott kk. sütőpor
csipet só
fél kk.fahéj
késhegynyi őrölt szerecsendió
10 dkg vaj
10 dkg nádcukor
1 kisebb tojás
1 tk. vaníliakivonat
4 dkg kókuszreszelék
10-15 dkg aszalt amerikai áfonya (tőzegáfonya, vörösáfonya)

A tejet felforrósítottam és meglocsoltam vele   a zabpelyhet. A vajat felolvasztottam, belekevertem  cukrot, hozzáadtam a tojást, a vaníliakivonatot, a sütőporral, sóval és a fűszerekkel előzetesen elkevert lisztet, a kókuszreszeléket és az áfonyát. Két órára hűtőbe raktam a sűrű masszát. Nedves kézzel kicsi diónyi gombócokat gyúrtam, kicsit meglapítottam őket, és 175 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben 12 percig sütöttem a kekszeket. Rácsra téve hűtöttem ki. 

Fémdobozban sokáig eláll, omlós és puha marad. Az áfonya és a fűszerek helyett ezerféle más ízesítéssel is lehet próbálkozni.

A recept kis módosításokkal innen származik, tulajdonképpen egy felturbózott ANZAC süti, amit az ausztrál hadseregben az első világháborúban a katonák ellátmányához tartozott hosszú eltarthatósága és magas energiatartalma miatt.


Related Posts with Thumbnails