2012. július 3., kedd

Kreol csirkevagdalt



6 perc sütési idővel, mellé paradicsom-zeller salsával ( mennyivel jobban hangzik, mintha azt próbálnám leírni, hogy apróra vágott paradicsom-zeller keveréke...:)) - tökéletes húsos kaja meleg időkben, mert, mint az közismert, salátán csak nők tudnak elélni napokig.
A fűszerezés és a mellévaló saláta a jambalaya ízesítésén alapszik - így mentettem át a téli comfort food-ot egy gyors nyári zöldséges-húsos kajába, és nálunk ez most nagyon kiütötte a klasszikus magyaros kerek fasírtot, holott az alapvető gyermekélelmezési fogás volt, minden preferált főzelékhez vagy körethez.

Hozzávalók: (6-8 darabhoz, mérettől függően)

40 dkg csirkemell
1 kicsi tojás
1 csapott tk. kreol fűszerkeverék (itt van, hogy készítsük házilag)
4-5 szál zellerzöld
2 gerezd fokhagyma
2 tk. paradicsompüré
fél fej lilahagyma
1 ek. zsemlemorzsa

a salsához:
4 nagy paradicsom, kimagozva
2 szárzeller-szál
só bors
fél lime vagy citrom leve

A húst kockára vágtam, a zellert és a lilahagymát felaprítottam, a fokhagymát lereszeltem, és minden más hozávalóval együtt megpörgettem az aprítógépben. Nem kell sima masszát kapni, az a jó, ha maradnak benne kicsi húsdarabok. Ha valaki türelmes, akkor elég, ha csak nagyon éles késsel igazán apróra vagdalja a csirkehúst, és úgy keveri be a többi hozzávalóval.

Ezután lapos pogácsákat formáztam a masszából, és kevés olajon, teflonserpenyőben oldalanként 3 perc alatt átsütöttem.

A salsához a hozzávalókat apróra vágtam, elkevertem.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails