2011. november 1., kedd

VKF! XLV. Sütőtök-macaron

                                                        Fotó: a'la carte kulinária

Az én hozzájárulásom ehhez a fordulóhoz  - amit kihagytam volna, ha nincs ez a  jóleső gasztrobloggeri együttműködés - néhány fél  macaron, sütőtök alakúra formázva és sütve. Az ötlet a'la carte Krisztitől jött, és övé a végső megvalósítás - biztos finom volt, már annak, aki velem ellentétben, bírja a sütőtököt.
A macaron receptje a szokásos,  viszont az enyhén sütőtökre hajazó forma kialakítása akkor könnyű, ha eleve kicsit szabálytalan a habzsák vége, hogy az alapesethez képest egyébként nemkívánatos, kissé ovális macaronok kerüljenek a tepsire. Rögtön ezután, míg nem szikkad a teteje, egy fogiszkálóval kell kicsit csúcsosra húzni a masszát - a süti felső lapja felől, így a csúcs  is szép talpas lesz majd.

A sütőtökkrémet és a  díszítés fortélyait megtaláljátok Kriszti oldalán.

3 megjegyzés:

Judyt írta...

:DD Én is sütőtökös macaront küldtem a fordulóra :) Szépségesek!

Turák Kinga írta...

na most benyúlnék a monitorba! hétvégén volt szerencsém kóstolni, finom, csak hát nyugalom sziget kellene az elkészítéshez! Tanulmányozlak téged és a többieket aztán meglátom, h mi lesz belőle!
Csodaszépek!!!

Piszke írta...

Én csak a külső héjért voltam felelős :) És annyira nem bírjuk a sütőtököt, hogy magunknak nem is csináltam :D

Related Posts with Thumbnails