2010. szeptember 29., szerda

Wellington sertésszűz



Látványos, nagyon finom, többszemélyes elegáns fogás, holott semmilyen komolyabb konyhai gyakorlatot nem igényel az elkészítése, főképp ha van minimális kézügyességünk, aprítógépünk és félkész vagy mirelit vajastésztánk. Gordon Ramsey ugyan őzgerincfilével készítette - ami még szerintem a bélszínnél is ütősebb (és drágább) alapanyag - , és a zöldfűszeres palacsintát is kihagytam a receptből, de így is az utóbbi idők legjobb húsétele készült vasárnap ebédre.

Hozzávalók: (4-6 személyre)

2 db kb 30 dkg-os sertésszűz

25 dkg barna csiperkegomba

3 szelet fekete-erdei sonka


bors

kb. 25 dkg félkész vajastészta

nem papucsállatka!

A hártyáitól megszabadított húsokat ( kb. 20 cm hosszú, egyenletes vastagságú darabok voltak) 2 ek. olajon oldalanként 2 perc alatt egy serpenyőben körbesütöttem. 

A gombát megmostam, leszárítottam és az aprítógépben egészen apróra vágtam. A serpenyőben maradt zsíradékon a megsózott  gombapépet átsütöttem, kb. 5 percig, nagy lángon, hogy a nedvességtartalmát elveszítse, majd frissen őrölt borssal fűszereztem.

A vajastésztát kb 30x40 cm-es, 2 mm vastag lappá nyújtottam - illletve ekkorára vágtam. Egy nagy folpackot kiterítettem, ráhelyeztem a tésztát, a tésztára kerültek  sonkaszeletek, ezek közepére - a harminc centis oldal szélével párhuzamosan - a gombapép egyharmadát kentem, a gombapépre tettem a húsokat, a közüket is, majd az oldalukat is belapogattam a gombamasszával, majd alulról-felülről  szorosan rájuk hatottam a tésztát, a két szélét jól egymásra nyomkodva (ez kerül majd alulra). A folpackba úgy csavartam be a hússal töltött tésztát, mintha szaloncukor lenne :) és betettem egy órát pihenni a hűtőbe. 

Ezután kicsomagoltam, a két végét is jól összenyomkodtam, a tésztamaradékból csíkokat raktam a tetejére és kétszer alaposan  átkentem tojássárgájával.

200 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem, 20 perc után egy kis sütőpapírral borítva, hogy a tojással kent felszíne ne barnuljon meg túlságosan.

A sütőből kivéve 10-15 perc pihentetés után lehet szépen vágni.

Gordon Ramsey receptje kicsit karcsúsítva egy régebbi Good Foodból.


16 megjegyzés:

chriesi írta...

Nagyon szépen megsült a tészta!

"saját levében" írta...

Azt hittem megsütötted a messzelátódat!

Piszke írta...

Nem tudtam, mert mindig lenyúlják a gyerekek! Így maradt a szűz...

Dió Bisztró írta...

Nagyon jól sikerült!!! Mindenképpen kipróbálom, nagyon egyszerűnek tűnik:)) Széééép, külön gratula, hogy nem égett meg a teteje:))

Frau Paprika írta...

Ez bizony nagyon kívánatosra sikeredett.;)

Mrs Moore írta...

G. Ramsey is nagyon büszke lenne rád. Nagyon szép lett ez a beef wellington valóban! :)

Piszke írta...

Köszi :) mindenki !

Tényleg nagyon finom, és a füstölt sonka sokat dob az ízen.

Szerintem fontos a hűtőben pihentetés is, így ugyanis hideg egészen a felület, ezért sem ég meg olyan könnyen, plusz persze a sütőpapír. És épp akartam írni az előző kommentekre, hogy a sütőm igazán jól viselte magát, mert egyébként nem süt nagyobb méretű dolgokat igazán egyenletesen, főleg, hogy nincs benne légkeverés sem.

Gabriella írta...

Gyönyörü lett. Egyébként én alapból nem ennék özt. Ki eszi meg Bambit, most komolyan??? :-))))

Moha írta...

Gyönyörű lett! Piszke mit ajánlanál töltésre gombautáló családtagok esetén?

sioppeia írta...

Nézz be hozzám kérlek, vár egy díj!

Piszke írta...

Moha, májragu? vagy....öööö...valamilyen rizses-zöldséges kevercs. esetleg darálthús:)- fűszeres, erősödjenek csak a gyerkőcök.

megyek...

marslakó andi írta...

Szerinted ha péntek este összerakom és szombaton sütöm meg lesz vmi baja?

e írta...

Nekem is ilyen lett, egy a baj, nem igazán finom, a sertésszüz maga igen, de a többi nem annyira.
Nem dobtam hátast tőle, ellenben a Cassoulet készitésénél igen. Az volt az igazi.

Piszke írta...

hát ez amolyan visszafogott angolos kaja ;). Talán a gomba fűszerezésénél lehet ráerősíteni az ízre, ha így nem jött be. Nemrég tettem fel egy srtésszűz receptet, na úgy sütve a legtökéletesebb nekem eddig!

nagypapi írta...

Máig azon töprengek, hány oldala van egy hengernek a két alaplapon kívül...? :)

Hellmatt írta...

megvolt. atom. felvettem az étlapra!
szerintem nem nehéz megcsinálni...

Related Posts with Thumbnails