2015. július 23., csütörtök

Francia bisztrósaláta meleg kecskesajttal




Köztudott, hogy a saláta férfiaknak  az csak valami kis mellékes dolog, amit sok hús mellé eszik az ember, tulajdonképpen lehet akár ecetes uborka is. Mindjárt jobban hangzik viszont, ha van benne bacon, vagy valami jobbféle sajt, netán vödörnyi majonéz az alap. Ez utóbbi opciót nem szívesen ajánlom be a család férfitagjainak, de a bacon-kecskesajt kombót nem kellett túl sokat tukmálni. Nem nagyon voltam olyan francia bisztróban vagy kockás abroszos étteremben, ahol ne lett volna az étlapon ez a saláta, és itthon is rendszeresen csinálom: a lusta (hőség)verzió a krutonos, de akár egész, vékony  pirított kenyérszeletre is lehet pakolni a zöldeket, vagy a kenyérre ráolvasztani kicsit  a sajtot sütőben, lényeg, hogy azonnal tálaljuk, és nem árt neki, ha kicsit locsolgatunk rá a bacon zsírjából is.

Hozzávalók (4 személyre)

20 dkg vegyes zöldsaláta
1 rúd kecskesajt (President márkájút szoktam használni)
10 dkg bacon
4-6 ek kruton vagy 12 vékony szelet bagett, megpirítva
4 tk. balzsamecet
4 ek. extraszűz olívaolaj

bors

A bacont apróra felkockáztam és kis lángon jól megpirítottam. A salátát 4 tányéron elosztottam. A kecskesajtot fél centis szeletere vágtam és megolajozott, teflonos grillserpenyőben egy perc alatt meglágyítottam-átmelegítettem. A salátára szedtem, megszórtam a krutonnal, a baconnal, ecettel-olajjal, sóztam és borsoztam.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails