2014. július 29., kedd

Zöldséges fusili



Bár a Népek általában alapból fanyalognak minden zöldséges dologra, - kivétel ez alól a görög, a caprese és  a  snidlinges paradicsomsaláta - néha a sarkamra állok, és akkor főzök a bolognai ragu helyett egy ilyet. Ekkor a két gyerek - egyébként panaszszó nélkül -  szósz nélküli tésztát eszik, sajttal, na és természetesen  majonézzel. Az élet nehéz. Nekem még nehezebb végignézni, ahogy majonézes sajtos-tésztát esznek (egyébként látható élvezettel)  de hát legyen az élet nekem is nehéz akkor....

Hozzávalók:(2 személyre)

3 ek olívaolaj
1 közepes fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
1 szárzeller-szár
1 közepes répa
1 friss chilipaprika 
4 paradicsom
1 ek. paradicsompüré
1 dl fehérbor
1. kk.cukor
só, bors
1 ek friss bazsalikomlevél,apróra vágva
kevés friss kakukkfű és rozmaring
1 kk. szárított oregánó

30 dkg farfalle tészta



A tészta vizét feltettem forrni.
Egy nagy teflonserpenyőben olívaolajon megfuttattam az apróra vágott lilahagymát és az egészen  vékony szeletekre vágott fokhagymát, enyhén sóztam, mellé dobtam a vékonyra karikázott répát és szárzellert,kevergetve pirítottam kicsit, majd   lefedve hagytam párolódni.  
A tésztát a lobogó víz be dobtam, forrás után sóztam.
Négybe vágtam és kimagoztam a paradicsomokat, a többi zöldséghez adtam, hozzákanalaztam a paradicsomszószt,a kimagozott, felaprított chilit,  nagy lángon átforgattam, hozzáadtam a bort és a többi fűszert.
2-3 percig főztem a szószt, majd a majdnem teljesen megfőtt tésztát átszedtem a serpenyőbe, kevés főzővizével együtt és fedő alatt a szószban főztem készre.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails