2014. július 31., csütörtök

Körteleves



Mostantól  nálunk a mindenféle tejszínes, joghurtos, vaníliafagyis gyümölcsleveseknek befellegzett. A Metro meghívására - ahol az eddigi törökbálinti Vevőakadémia helyett, ahol jellemzően profiknak tartottak kurzusokat, idén szeptembertől Gasztroakadémia indul, ahol bárki elsajátíthat profi recepteket és technikákat -  vettem részt egy "bloggerfőzésen": ezt a levestrükköt Bereznay Tamástól tanultam. Lehet, hogy valaki ismeri már, de a jelenlévőknek mind újdonság volt, és hihetetlen finom málnalevest készítettünk ezzel a módszerrel. A hétvégén a receptet  kipróbáltam körtével,  tökéletesen működött, és nagyon intenzív, illatos gyümölcsleves lett a végeredmény. A legjobb, hogy nem kell sokat hűteni, ha eleve hűtött - vagy akár fagyasztott - gyümölccsel dolgozunk, a tejes alapok nem tompítják, a fűszeres szirup pedig kiemeli, de nem nyomja el a gyümölcs igazi ízét. Sárgadinnye, őszibarack felkészül.

Hozzávalók: (4 személyre):

60 dkg körte (vagy más gyümölcs)
6 dl víz
fél kisujjnyi fahéj
negyed rúd vanília
4 zöld kardamom
4 szegfűbors
8 dkg cukor

A vizet a cukorral és a fűszerekkel felforraltam, majd negyedórát csendesen gyönygyöztettem. Hűlni hagytam, majd leszűrtem.
A körtéket a hűtőből addig a mélyhűtőbe raktam, hogy jó hidegek legyenek, majd meghámoztam őket, magházukat kivájtam.  Összeturmixoltam a fűszeres sziruppal és tálaltam - kevés dióolajjal megcsöpögtetve.
A szirup mennyiségét mindig az adott gyümölcshöz kell igazítani, a lényeg, hogy annyival kell összeturmixolni, amennyivel - nekünk - megfelelő állagú gyümölcsleves készül.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails