2014. július 30., szerda

Sárgabarackos pite



Nehéz lenne receptnek hívni egy leírást, ami arról szól, hogy kész vajastésztára rakosgassunk gyümölcsöt és süssük meg,  de néha kell ilyen is. És emellett amilyen egyszerű, annyira finom a forró, fahéjas cukorszirupos barack és a ropogós vajastészta együtt, frissen. Mi vaníliafagyival ettük,de picit langyosabban tejszínhabbal vagy egy kanál édes mascarponéval is tökéletes - ideális, előre összeállítható, majd sütésig hűtőben tárolható desszert nyáresti grillezésekhez, vacsorákhoz.

Hozzávalók:

kész vajastészta
kb. fél kiló aprószemű sárgabarack
1 egész tojás
4 ek. sárgabaracklekvár
2 ek. barna nádcukor
fél tk fahéj

A sütőt 200 fokra előmelegítettem.
A kihajtogatható (nem mirelit) vajastésztából 16 cm széles, 35 cm hosszú lapot levágtam, és még annyi 1 cm.es csíkot, hogy azzal majd megemeljem a tészta szélét. A tésztalapot körben 1 cm szélességben megkentem a felvert tojással, rárakosgattam körben az egycentis szegélyt, majd villával rácsoztam, ezzel össze is ragasztottam a két vajastésztaréteget.
A tésztalap belső részét megkentem a baracklekvárral, kirakosgattam a barackokkal, azokat megszórtam a cukorral elkevert fahéjjal és sütőlapon, a sütő középső rácsán 16-18 perc alatt megsütöttem.
Vaníliafagyival, forrón tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails