2013. szeptember 26., csütörtök

Marcipános szilvásgombóc



Mióta először sikerült normális gombóctésztát készítenem - mindegy, milyen a krumpli, de csak óvatosan a liszttel - van egy évben kétszer: barackszezonban, és ilyenkor ősszel a klasszikus szilvás. A sima fahéjas-cukros töltelék helyett marcipánt használtam, és ezzel a gombóc ugrott egy minőségi osztályt: az együnk a bableves után valamit egyszerű, de népszerű kategóriájából hirtelen menő desszertté lépett elő. Ha kapok még ilyen aprószemű szilvát a piacon, biztos lesz idén még egyszer, olyan sikere volt. Teljesen átjött a marcipán íze, a szokásosnál jóval kevesebb fahéjas cukorból enyhén a fahéjas íz - csak arra kell vigyázni, hogy a krumplis tészta megmaradjon háttérzenésznek, ne fojtsa el a szilva-marcipán-fahéj szuper kombinációját.

Hozzávalók:

1 kg főtt krumpli
kb.20- 25 dkg liszt a tésztához és kevés a gombócozáshoz
1 tojás


5 dkg vaj
10 dkg zsemlemorzsa

25 kicsi szilva
2 ek cukor
2 tk fahéj

kb.15 dkg marcipán



A krumplit sós vízben megfőztem, áttörtem és langyosra hűtöttem. Összedolgoztam a tojással és a liszttel. A lágy, ragadós tésztát jól kilisztezett munkalapon hengerré formáltam és késsel 25 részre osztottam. A kimagozott, kicsi, egész szilvákba egy-egy darab marcipánt tettem, megszórtam a fahéjas cukorral is, és lisztes kézzel a tésztába csomagolgattam őket. Forrásban lévő vízben, óvatosan megkeverve a felszínre emelkedéstől további kb. 3 percig főztem a gombócokat.

A legnagyobb teflonserpenyőmben vajon, folyton kevergetve kicsit megfuttattam a zsemlemorzsát, belepakoltam a gombócokat és gyengéden rázogatva-forgatva bevontam őket az aranyló morzsával.

6 megjegyzés:

Rita írta...

Egyszer 181 darab szilvásgombócot készítettem el egy nap, azóta feláll a szőr a hátamon még a gondolatától is:) De most leteszem a nagy ígéretet, hogy a jövő héten ezt elkészítem, ha kapok kis szemű szilvát:)

főz és fecseg írta...

Nagyon guszta, a képek gyönyörűek, az íze káprázatos lehet! Múlt héten készítettem én is, fagyasztottam le egykét adagot is, mert Amerikában tanuló második szülöttem decemberben jön haza, ő is szereti. Az az érzésem, hogy megint nekiállok, mert az a marcipános íz nem hagy nyugodni!
Éva

Piszke írta...

Köszönöm! Igazán nem gondoltam, hogy ilyen jó lesz, csak gondoltam, teszek egy próbát. Teljesen átjött benne a marcipán íze, az enyhe fahéjjal és a finom puha szilvával szuper volt! :)

Blogkonyha írta...

Szuper gombócok szuper fotókon... Ennyi! :o)

Piszke írta...

És szuper hozzászólók :) !

Rita írta...

Mint egy falat karácsony, olyan finom volt! A marcipán és a fahéj tényleg karácsonyi hangulatot okozott:) Nagyon különleges és nagyon finom!

Related Posts with Thumbnails