2013. július 4., csütörtök

Ribizlis-túrós párna



Langyosan a legjobb, mint minden kelt tészta - édes vaníliás túró, kis citrom és a savanykás ribizli: perfekt nyári vacsorára való. És nagyon eteti magát, a túró szaftos marad a rövid sütési idő miatt, a tészta

Hozzávalók: ( 18-21 darabhoz)

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő (vagy 1 zacskó szárított)
4 dl langyos  tej
2 tojás sárgája
2 ek.cukor
6 dkg olvasztott vaj
csipet só

-a töltelékhez: (ne legyen hideg, mikor a sütire rakjuk, mert nem esik jól a tésztának :))

fél kg túró
2-3 ek. vaníliás porcukor
1 nagy tojás sárgája
fél dl tejszín/tejföl vagy pici tej
1 citrom reszelt héja
20 dkg ribizli

kevés tejföl a párnácskák szélének megkenéséhez

A tálba tett  lisztbe mélyedést csináltam, és a beleöntött 1 dl  langyos tejben kevés cukorral és a lisztből egy evőkanálnyival 15 perc megfuttattam az élesztőt. A tojások sárgáját addig simára kevertem a cukorral, hozzáadtam a többi  tejet is, majd az egészet a liszthez-élesztőhöz öntöttem és kb 10 percig dagasztottam. A vajat  a sóval együtt a legvégén adtam a tésztához, és még legalább 5 percig dagasztottam, ekkorra fényes, sima, viszonylag kötöttebb tésztát kaptam.

Folpackkal letakarva egy  órát kelesztettem, míg kelt, a töltelék hozzávalóit összekevertem, a túrót kicsit át is törtem.

A tésztát kilisztezett munkalapon kézzel jól átgyúrtam és kb. 30X70 cm-es vékony téglalappá nyújtottam. 

A  tésztát nagyjából 10X10-es kockákra vágtam, kiraktam velük két nagy tepsit, a négyzetek sarkát kicsit meghúzogattam,  középre raktam egy  jó  evőkanálnyi tölteléket, elsimítottam, körben hagytam egy centinyi szélét üresen, majd megszórtam ribizlivel.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem.

Fél órát kelt  még a sütés előtt,  jó 15 perc alatt sült meg, a sütési idő felénél szokás szerint takartam is enyhén egy alufóliával a tetejüket.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Piszke!

Ez bizony nagyon jól néz ki :-)
Kérdésem, hogy ha egyben hagynánk a tésztát az mennyiben befolyásolná a sütit?

Köszönöm!

Piszke írta...

Ha egy nagy lepényt készítenél akkor az lenne az eredmény, hogy csak körben kelne meg a széleken a tészta, így felvágás után a közepén lévő darabok ahol csak töltelék van, nem lennének annyira finomak - (mert ott nincs a puhább,jobban megkelt tésztaszélből)Ha mégis haladósabbra akarod venni, akkor én azt javasolnám, hogy tedd be a tésztát 10 percre töltelék nélkül a sütőbe, készítsd elő a tölteléket, , 10 perc után nagyon gyorsan terítsd rá, szórd meg a ribizlivel, és picit nagyobb fokozatra tedd be a sütési idő végig!

Related Posts with Thumbnails