2013. július 9., kedd

Cseresznyés-mogyorós pite



A meggyes-cseresznyés-almás piték nálunk nyáron a legnépszerűbbek: még soha senki nem válaszolt nemmel, amikor megkérdeztem, hogy jöhet-e a forró pite tetejére  egy nagy gombóc vaníliafagyi.

Valljuk be, a cseresznyének még feketére éretten sincs igazán karakteres íze - nagyon édes  cseresznyeíze van. Ezért kapott a pite tésztája mogyorót ( dióval is jó lehet szerintem), és a töltelék kicsi fűszerezést.


Hozzávalók:
-a tésztához
40 dkg liszt
10 dkg enyhén megpirított darált mogyoró
10 gr sütőpor
20 dkg vaj
1 nagy tojás sárgája
15 dkg porcukor

-a töltelékhez
2 ek kristálycukor
2 ek étkezési keményítő
fél rúd vanília / egy tk vaníliakivonat/ 1 vaníliáscukor
1 késhegynyi őrölt gyömbér
egy narancs reszelt héja
1,2 kg cseresznye

A tészta első három hozzávalóját jól elkevertem, majd egy aprítógépben morzsássá dolgoztam a hideg, felkockázott vajjal. Hozzáadtam a porcukrot és a tojássárgáját, gyorsan egynemű tésztává gyúrtam, és 2 órát a hűtőben pihentettem.

A  töltelékhez az első öt hozzávalót elkevertem és a kimagozott, lecsöpögtetett cseresznyéhez adtam.

A kettéosztott  tésztát erősen lisztezett munkalapon  30X30 cm-es  lappá nyújtottam, tepsibe raktam, közöttük egyenletesen elosztva a tölteléket. A széleket szorosan lenyomkodtam, de a felső tésztalapot villával sűrűn megszurkáltam, hogy sütés közben távozzon a felesleges gőz.

180 fokosra előmelegített sütőben kb 25 percig sütöttem, míg a tésztalap széle enyhén barnulni nem kezdett, a teteje pedig világos aranyszínűvé vált.

1 megjegyzés:

Anazar írta...

Csodás!! Ide is jöhet, forrón, langyosan, hidegen, de fagylalt nélkül ;-)

Related Posts with Thumbnails