2013. július 18., csütörtök

Mángoldos-tejszínes gnocchi



A mángold gyönyörű. Egy könnyelmű beveásárlási rohamnak köszönhetően, mikor tavasszal a piacon  a zöld levelű és neonsárga, vörös, és  magenta  erezetű, meg a  lilalevelű, lila erezetű palántákat egy árusnál megláttam, tele van vele a kert. Nőnek őrült módjára, csak inni kérnek folyton,  de a gyerekek kizárólag egzotikus külsejű dísznövényként hajlandóak tekinteni rá, így elég nehéz a családi étrendbe beilleszteni. 
A spenóthoz hasonlítják az ízét, szerintem meg nem hasonlít rá egyáltalán, mert van egy édeskés, ánizsos, fűszeres beütése - ehető a vad színű szára is egyébként, amiben ez a jelleg még erősebb.
Ez a gyors gnocchi nyugodtan készíthető friss spenóttal is, ha valaki nem tolta tele a kertjét rikító levelű mángoldokkal, mint én, fokhagyma - tejszín pont ugyanolyan jó hozzá, bacon meg kell minden zöldséges ételbe, amiből férfiak esznek!

Hozzávalók:

5 dkg vaj
4 szelet bacon
egy csomag félkész gnocchi
20-25 db  zsenge mángoldlevél/ spenót
2 gerezd fokhagyma
2 dl tejszín
bors

A vaj felén lassú tűzön megpirítottam a csíkokra vágott bacont.  Hozzáadtam a gnocchit, a vaj másik felét,  együtt pirítottam tovább, majd beleforgattam a mángoldot. Mikor kicsit összeestek a levelek, ráöntöttem a tejszínt, rászórtam a fokhagymát és fedő alatt pár percig összepároltam.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails