2012. március 28., szerda

Ötborsos-citromos csirkenyársak


Rózsa, fehér zöld, fekete, szegfű. 
Ha 10 perc alatt akarunk valami húsos főételt, ha még nincs beizzítva a grill, nincs grillezőnk a sütőben sem, és a gyerekek rántott csirkemellet rendelnek, akkor ez tökéletes választás magunknak. Ráadásul nem kell kockázni, csak csíkozni, és ha viszonylag egyenletesre sikerül vágni, akkor tényleg elég egy komolyabb teflonserpenyő, négy oldalán összesen 8 perc alatt kívül pirult, belül jó szaftos sültet kapunk. Ha van kéznél valami jó házi kifli vagy bagett, akkor a nyársról egyenesen bele kell húzni, jó sok zöldsalátát/savanyút/csípős salsát/ majonézt kell mellétolni, és akkor boldoggá tehetjük a pasikat is, akik hajlamosak (némi joggal) a csirkemellre diétás kímélő ételként gondolni, amit csak megszállott fittnesznők szeretnek és esznek.

Hozzávalók: (4 nyárshoz)

két kisebb csirkemell
1-1 kk. fekete, fehér, zöld és rózsabors
2 szegfűbors
fél citrom leve
kevés olívaolaj

A nyársakat vízbe áztattam.
A csirkemelleket feleztem, leválasztottam az alsó kisebb részt, azt hosszában kettévágtam, és a melleket  is 1 cm széles csíkokra vágtam. Enyhén megsóztam a húst, azután harmonikaszerűen felszúrtam a nyársakra, kevés olajjal  megkenegettem , és a mozsárban tört borskeverékkel megszórtam. A felforrósított serpenyőben oldalanként 2 perc alatt átsütöttem és kevés citromlevet csepegtettem rájuk.



1 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Ez aztán az íz kavalkád. Még cayeene-i borst is tehettél volna hozzá. Habár nevével ellentétben az nem bors, hanem chili.

Related Posts with Thumbnails