2015. augusztus 21., péntek

Juhtúrós cukkinitekercsek




Annyira jól néznek ki az olasz gasztrooldalakon a mindenféle involtini di zucchine-k: tekercsek cukkiniből mindennel,  egyenletesek, hajszálvékonyak, sütés-főzés után is harsogó zöldek (vagy sárgák). A töltelék alapja jellemzően a ricotta, - ezt rögtön nem kaptam három helyen se, így lett helyette egy teljesen más jellegű, sós töltelék, na és persze muszáj volt beletenni valami combosabb hozzávalót is, ha már csak zöldség az ebéd. Emellett a kertben punk cukkinik teremnek, cseppet sem szabályos és egyenletes formára nőnek, ha több az eső, meglódulnak, kigömbölyödnek keresztbeporozzák a két fajtát a méhek, szóval nem törődnek azzal, hogy szépen és szabályosan  kellene kinézniük egy ételfotón. Akinek nincsen hajszálvékonyra szeletelő zöldségreszelője (vagy borotvaéles kése és biztos keze) az inkább ne bosszantsa magát ezekkel a tekercsekkel, mert ha nem vékonyak, lehetetlen küldetés feltekerni a cukkiniszeleteket - megoldás  lehet lobogó vízben 10-15 másodpercig puhítani őket, ha elszántak vagyunk.

Hozzávalók: (2 személyre)

2 jó közepes méretű cukkini (kb. 25 vékony szelet cukkini a középső részéből a zöldségnek )
15 dkg juhtúró
35 dkg tehéntúró
10 dkg császárszalonna

bors
3 dl sűrű, olaszos fűszerezésű paradicsomszósz
sajt

A cukkinikat hosszában mandolinnal egészen vékonyra szeleteltem.
A császárszalonnát apró kockákra vágtam és megpirítottam. Elkevertem a kétféle túróval, sóztam, borsoztam és púpozott teáskanálnyi adagokban megtöltöttem és feltekertem vele a cukkiniszeleteket.
10x25-ös, sütőpapírral bélelt fémformába állítottam a tekercseket, (és volt ez a kis edény is a képen a kimaradó pár tekercsnek) nyakon öntöttem a szósszal, grana padano-t reszeltem a tetejére és 20 percig, a sajt pirulásáig sütöttem 190 fokos sütőben.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails