2013. május 9., csütörtök

Citromos-tejfölös eperleves



Mindenki tudja, aki már próbálta, hogy az eper és a tejföl, elsőre bármilyen furcsán is hangzik, nyerő ízkombináció. Ezért vetettem el a szokásos tejszínes/fagyis hideg leves ötletét  hétvégén, és megpróbálkoztam ezzel a variációval. Ha engem kérdeztek....a legeslegjobb amikor a hideg levesbe belepötyögtetett aligporcukros, citromos tejfölpamacsokat kergetjük bele a kanálba, és az eperlevessel együtt hagyjuk lassan szétolvadni a szánkban...
Mindenféleképpen jó érett eperből készítsük, a hozzáadott plusz cukor nem fogja pótolni ez eperízt, ha a gyümölcs éretlen.

Hozzávalók: (3-4 adag, nem sok :))

40 dkg érett, édes eper
9 dl víz
3 darab, kisujjnyi, vékonyan hámozott citromhéj
negyed vaníliarúd/1 tk vaníliakivonat/ fél cs.vaníliás cukor
2 nagy  evőkanál porcukor
10 dkg tejföl
1,5 dkg  étkezési keményítő
egy  ek. citromlé

plusz tejföl, kevés reszelt citromhéj  és hozzá kevés porcukor a tetejére


Az epret a vízzel, citromhéjjal, a vanília kikapart magjaival és a rúddal addig főztem, míg egy percet  forrt, majd hagytam kissé hűlni. Kihalásztam belőle a citromhéjat és a vaníliarudat, és botmixerrel pürésítettem. A porcukorral elkevert étkezési keményítőt simára kevertem a tejfölben, majd a levesben ( ne legyen forró, mert összerántja a tejfölt),  visszahúztam a tűzre, és  csak addig melegítettem kevergetve, míg éreztem, hogy picit sűrűsödni kezd, ahogy a keményítő elkezdett dolgozni. Igazán jól behűtöttem, ekkor tettem hozzá még  kevés citromlevet - és ilyenkor lehet még ízlés és az eper íze alapján állítani az édességen is -   és a citromos-cukros tejfölpöttyökkel tálaltam.

3 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Olyan ínycsiklandóan írtad le, hogy azon melegében megkívántam. Már alig várom az eper szezont. Ezt is elkészítem biztos!

Piszke írta...

Köszönöm egyik legkedvesebb kommentelő kollégám:)!

Júlia írta...

Annyira guszta, hogy hétvégén elkészítem.:))

Related Posts with Thumbnails