2012. október 3., szerda

Mustban sült kacsacomb



Nem mindenkinek jön be a hús-gyümölcs párosítás, de akinek igen, az ne hagyja ki ősszel, ha olyan szerencsés, hogy belefut (mint én)  a piacon árult házi mustba, vagy ha még szerencsésebb, préseli a sajátját. Idén nem nagyon lehet panasz a cukorfokra, ez kifejezetten édes szőlőből is készült szerintem, és könnyű kombinációt adott a komolyabb kacsával. A viszonylag alacsony hőfokon sütés végére a combok gyönyörű pirosak, kívül ropogósak, belül pedig omlósak lesznek, én nem is sütöm soha másképp, legyen mellettük bármilyen fűszerezés vagy szaft, na és nem mellesleg igazán kényelmes elkészítési mód...

Hozzávalók: (4 személyre)


4 kacsacomb
3 dl édes must
1 kisebb fürt szőlő
3 szegfűbors
1 kis ág rozmaring

bors

A combok bőrös felét beirdaltam és forró serpenyőben közepes lángon 5-7 perc alatt megpirítottam és ki is sütöttem belőle a zsír egy részét. A húsos oldalát kis lángon ugyanennyi ideig sütöttem. Kivettem a kisült zsírból, tepsibe raktam, sóztam,enyhén  borsoztam, felöntöttem a musttal, beletettem a megtört szegfűborsot, a rozmaringot, és 140 fokos sütőben 3 órát lassan sütöttem. Az utolsó fél órában tettem hozzá a leszemezett szőlőt.

Még így is rengeteg zsírja sült ki a tepsiben is, azt is le kell önteni, hogy a finom édeskés-fűszeres szafthoz hozzáférjünk.

4 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Ezt most miért kellet???? Úr Isten, de jól néz ki! Hazafelé megyek a piacra....Miattad! :o)))) Baromi guszta!!!!!

Piszke írta...

:D

t3v, az okostojas írta...

az ilyesmi nálunk is menő, de sosem tudtam, mi a különbség a must és a 100%-os szőlőlé között...

Erika írta...

De kár, hogy megittam az összes mustot, most azonnal(este:)) kipróbálnám,
ez valami csodajó lehetett!:)

Related Posts with Thumbnails