2012. szeptember 24., hétfő

Portóis szilva fahéjas morzsával



A muffinnál is van egyszerűbb!
És ugyanúgy csak a kamra tartalma a határ, hogy mi kerüljön bele. A fűszerek tetszés szerint variálhatóak, attól is függően, milyen gyümölccsel készítjük - az almát viszont kicsit nem árt előpárolni sem. Ha pedig van otthon tejföl, joghurt, tejszín vagy valami ízben passzoló fagyi, 5 perc munkával felvágós desszertet is készíthetünk - de lehet egy nagy formában is készteni, és csak úgy családilag egy-tányérból-esznek kikanalazni.

Hozzávalók: (6  személyre, 6 1,5 dl-es vagy  egy nagyobb, 18-20 centis formába)

60 dkg szilva, magozva, negyedelve
6 ek portói (vagy édes vörösbor esetleg más alkohol -ha erősebb, kevesebb)
6 kk cukor
fél vaníliarúd magja
6 zöld kardamom magja porrá törve

-a morzsához:

12 dkg puha  vaj
10 dkg darált mandula vagy más csonthéjas
12 dkg liszt
6 dkg cukor
1 kk fahéj

A szilvát szétosztottam a tálkákban, megszórtam kevés cukorral, a portóiban elkevertem a fűszereket, iagazságosan elosztottam a tálkák között.
 
Egy villával morzsásra kevertem a többi hozzávalót, rászórtam a szilvák tetejére, és 200 fokos sütőben, kb. 20 perc alatt összesütöttem.

A hideg  tejfölhöz vagy sűrű joghurthoz ízlés szerint pici porcukrot adjunk, és a forró süti tetejére kanalazzuk.



4 megjegyzés:

Erika írta...

Jó kis recept, szilvás morzsát még nem csináltam csak rebarbarásat, igazán klassz őszi finomség!

Blogkonyha írta...

Ez tényleg pofon egyszerű! Miért nem láttam én ezt előbb...Tele voltunk szilvával... nagyon guszta!!

Jucus írta...

Köszi Piszke a receptet :) Én portorico-i rumot tettem bele, isteni!

Piszke írta...

Örülök hogy ízlett! A rum el nem ront semmi édességet :))

Related Posts with Thumbnails