2011. október 24., hétfő

Málnás-vaníliás csigák



Végre itt a szezonja az édes kelt tésztáknak. Comfort food ide, sűrű zöldséglevesek és pörköltek, raguk, egytálételek oda, azért édességgel a legjobb átvészelni a hideg, esős napokat. És mivel a hétvégén még rántott hús is volt ( a Kisebbségnek), elmaradtak a szemrehányó pillantások az ebédlőasztal felett, ilyenkor mindig Nagyon Jó vagyok. Egyik olvasóm juttatta eszembe ezt a fajta kicsit szokatlan  kelt tésztát, és mivel annyira semmi munka nincs vele, és hihetetlen könnyű tésztát ad, párszor előveszem majd idén, és kipróbálom nemcsak csiga formában is. És mivel a múlt hétvégén a kiskorúak beájultak holmi darbo málnalekvártól, gondoltam itt az ideje megmutatni, hogy ilyen van nekünk otthon is, sőt, ilyenebb, sk. És tényleg. A vaníliaszósz nem rontotta el, persze rögtön az következett belőle hogy, demikorleszaranygaluskaanya...
A kávés-juharszirupos csiga és a narancsos-fahéjas  csiga erős versenyben szerintem második  és harmadik.

 


Hozzávalók: (ebből a mennyiségből tele lett:1 db 20 cm-es kerek forma, 1 db 32x24 cm-es tepsi, 1 db 27x21 cm-es tepsi....rengeteg)


50 dkg + 12,5 dkg dkg liszt
10-12 dkg vaj
10 dkg cukor
0,5 liter tej
2,5 dkg élesztő vagy 1 cs( 50 dkg liszthez való) szárított élesztő
1 púpozott kk. sütőpor
1 csapott kk. szódabikarbóna

1 kisebb üveg sűrű málnadzsem/lekvár

-a vaníliasodóhoz:
fél liter tej
2 nagy tojás sárgája
1 tk vaníliapaszta/2 vaníliáscukor/fél rúd vanília stb.
2 ek cukor
2 teáskanál étkezési keményítő



Egy nagyobb fazékban a tej felét, a vajat és a cukrot majdnem forrásig összemelegítettem. Ezután hozzáadtam a tej másik felét, így gyorsabban hűlt langyosra, amikor bele lehetett morzsolni/szórni és elkeverni az élesztőt. 10 perc után hozzákevertem 50 dkg-ot a lisztből, szó szerint kevertem, mert sűrű nokedlitészta állagú cucc lesz belőle - különbség, hogy simára kell kidolgozni egy fakanálla. Ezután a napsütéses konyhaablakban kelt egy órát.
A maradék lisztet elkevertem a sütőporral és a szódabikarónával és lisztes kézzel beledolgoztam a tésztába. Kilisztezett munkalapra borítottam a fazékból, most jött a minimális dagasztás-dögönyözés, közben óvatosan liszteztem, épp csak ne ragadjon, mert a túl sok liszt megkeményítené és elnehezítené a tésztát. 5 perc után más sima és fényes volt, nem is ragadt, ekkor hoszzúkás rúddá formáltam, majd nyújtófával, alul-felül lisztezve 70x35 cm-es téglalappá nyújtottam. Megkentem a málnadzsemmel, feltekertem és kb. másfél centis szeletekre vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokon 15 perc(!) alatt megsül, 10 perctől takarni kell, hogy a teteje szép világos maradjon, mert mi úgy szeretjük.

A sodóhoz 4 dl tejet és a vaníliapasztát majdnem forrásig melegítettem, addig a maradék 1 dl tejel simára kevertem a tojássárgákat, a cukrot és a keményítő, majd belekevertem a forró tejbe és folyamatos keverés mellett csak addig hagytam a tűzön, amíg kicsit besűrűsödött. Ha vaníliáscukrot használunk, csak akkor adjuk hozzá, amikor a sodót levettük a tűzről és hűlt is kicsit.

A tészta PW receptje.

8 megjegyzés:

Pixie Pie írta...

Hüűűűű, de fini lehet! Úgy érzem kerülget a zabaroham... :)

Gomba írta...

elég jól néz ki ;)

Barbi konyhája írta...

Piszke ez piszok jól néz ki!!!
Pikáns kis csigák lettek, a tészta receptet pedig lenyúlom, ha szabad! :D

Piszke írta...

Pixie,neked meg van engedve :)!
hhmm...jó is volt ;)

(V)egyevigye a jelszó, Barbi!

Éva írta...

Nagyon jól néz ki, guszta! Egy darabig telítődtem a tekerccsel hétvégén sütöttem én is !

Vesta írta...

Egyre jár az agyunk, én is most döntöttem el, hogy eljött az ideje a kelt tésztáknak,bár magam sóssal nyitottam a szezont :))

Kata írta...

Hihetetlennek tűnik számomra, hogy az anyukám csigareceptje - ami ugyanennyi lisztből készül, csak némivel kevesebb tejjel, és persze nincs benne szódapor és sütőpor:) - elfér egy közepes tepsiben... Kíváncsivá tettél, feltétlenül kipróbálom, mi a különbség. Meg persze a málnalekvár is baromira vonzóvá tette, mint ahogy a gyönyörű fotók is:)

Nelli írta...

Ez a csiga nagyon guszta!Én is elvinném a recit.:-)

Related Posts with Thumbnails