2011. február 23., szerda

Burgundi gomba

 
Kilenc óra. Eredetileg ennyi főddögélést kívánt meg a recept. És irdatlan mennyiségű leveskockát. Utóbbi automatikusan skip, a kilenc óra pedig... Mivel ebédhez terveztem, kizártam, hogy egy kvázi köretért négykor keljek. Esetleg egy croissanért reggelire, majd, egyszer. 
Kicsit lenyirbáltam hát a vadhajtásokat - mindig elámulok ezen a nőn, mire van energiája, meg azért rengeteg félkész cucca is a receptekhez, bár valószínűleg a préri közepén muszáj bespájzolni kicsit - és az egyszerű csiperke, ami alapból semmilyen ízű, varázslatos átváltozáson ment át. És jól bírta a csupán 6 óra dünnyögést is a gázon, az íze pedig...  igazából a steak volt a kísérő; ha meg valaki vegában utazik, akkor abszolút nyerő önálló főétel. Vagy langyosan, jó kenyérből pirítóssal a bora mellé klassz vacsora.


Hozzávalók: (4 személyre)

0,5 kg csiperkegomba (barna csiperkét használtam, azért lett ilyen szép sötét színe)
5 dkg vaj
4 dl jó vörösbor-  ha már burgundi, akkor legyen egy jó pinot noir
3 dl erős húsleves
2 gerezd fokhagyma
fél vöröshagyma
fél tk tört koriander
1 kis babérlevél
csipet fahéj és szerecsendió
3 szem tört szegfűbors
1 tk frissen őrölt bors
1 csapott tk só
Bár hosszan készül, a tennivaló annyi vele, hogy a megmosott gombát és a többi összetevőt egy lábasba rakjuk felforraljuk, majd lassú tűzön, fedő alatt 6 órát, majd fedő nélkül 3 órát főzzük. 
Én ezt 4+2-re redukáltam, egyedül azért nem merném hagyni, mert a végén nem árt figyelni, nehogy a besűrűsödött leve odakapjon.Szerintem simán lehetne sütőben is csinálni, de először nem akartam ezzel kísérletezni.
Az eredeti receptben van minimális Worchestershire szósz, itt helyette inkább fűszerek.



8 megjegyzés:

Ildy írta...

Ez remekül hangzik, és úgy is néz ki, de mi a bánatért kell ennyi ideig főzni? Biztos így jönnek össze az ízek, de ez még hússal is sok.:) És igazad van, Reenek van pár furfangos megmozdulása a konyhában.

Piszke írta...

A borban lévő ízek redukálódnak szerintem a lassú párolás miatt, én azt hittem, hogy a gomba szét fog majd főni és löttyedt lesz, de nem, pont jó!

Cserke írta...

Most dobtam ki egy csomag gombát, valahogy nem jutottam hozzá, hogy megcsináljam:(
De ez igen ígéretes, bár azt hiszem, sütős változat lesz.

Livia írta...

En kiprobaltam ezt annak idejen Ree oldalarol, es az enyem irto sos lett. Persze erre van konnyu megoldas...

"saját levében" írta...

Ez ám a slow food! Ha szárított gombából készíted és elfelejted beáztatni, simán benne van a kilenc óra!

Piszke írta...

Livia, ha tettél bele leveskockát, akkor az rövid lére főzve tuti felelős a sósságért. ha em akkor nem tudom, mert az enyémmel nem volt lyen gond.

SL, azt hiszem egy jó szárított erdei gombát kér ezzel a recepttel elrntani :) de a csiperkének jót tett.

Piszke írta...

nem

kár

elrontani

BirgánAndi írta...

Volt némi gombám a hűtőben, rántani vettem, de nem igazán volt kedvem pepecselgetni vele. Még jó hogy délelőtt találtam rá a receptedre, mert így 4 órára talán készen lesz az ebédünk. Nagyon finom illata van, most még elég bő a leve, gondolom majd elforrja a végefelé. Krumplis palacsinta lesz még mellé és sült oldalas.

Related Posts with Thumbnails