2011. január 3., hétfő

VKF XLIX. - Panna cotta mandarinos pezsgőzselével


 Zselé vagy kocsonya, borzadtam mindkettőtől vagy 20 évig, ránézni se bírtam. Azóta benőtt a fejem lágya, sőt, tejet is iszom. És bár igen jól sikerült az újévi sültmalac-kocsonya, a sós kocsonyákból mindenkinek megvan a maga jól bevált családi receptje, így ezért inkább ezt a laza kis újévi desszertet válaszottam erre a fordulóra, főleg, hogy itthon ez mindenkinek ízlett, míg a Válogatós Banda pont úgy tekint egyelőre a sós kocsonyákra, mint a Zanyjuk, mikor még ő is Válogatós Banda-tag volt.
Ebben a blogban ritka az ismeretterjesztő-népnevelő-megmondós szándékú poszt,  ezen nem is akarok változtatni, de azt azért hagy jegyezzem meg, hogy a panna cotta, az tejszín. És semmi más. Kis cukor, minimális zselatin. Ha nemcsak az, akkor mondjuk írós panna cotta, mint itt, mindjárt jobban illik ugyan az újévi low-fat menübe, de az igazi, az csak tejszín. És főzik. Viszonylag sokáig, attól is sűrűbb, krémesebb lesz, azért hívják főtt tejszínnek, vagyis panna cottának. És nincs nála jobb.
De mivel ez a forduló a kocsonyákról szól, inkább be is fejezem, és leírom a receptet.

Hozzávalók. (4 1dl-es formához):

2 dl tejszín

1,5 dkg porcukor

1, 5  lapzselatin  vagy 2,5 gr zselatinpor

6 kis mandarin leve

annyi pezsgő, amivel a mandarin plusz pezsgő 2 dl lesz

 2 lapzselatin -3,3 gr zselatinpor


A tejszínt felforraltam és lassú tűzön 15 percig csendesen főztem. A zselatinlapokat kevés vízben megpuhítottam, és lecsöpögtetés után a meleg tejszínben elkevertem. A formába öntöttem és egy  délutánra  a hűtőbe raktam.
A mandarinok levét kicsavartam, a másik adag zselatinlapot megáztattam. A mandarinlét kissé felmelegítettem, feloldottam benne a lecsöpögtetett zselatinlapot és a pezsgővel 2 decire kiegészítettem. Elosztottam a formákban, éjszaka hűlt.

Köré kevés édes mandarinszirup került.


A fémformákból szépen a legegyszerűbben úgy vehető ki, hogy egy fél percre körbehajszárítózzuk a formák külsejét, de ugyanilyen finom és látványos, ha valamilyen szép pohárban tálaljuk. Ha nem fémformában hűl, a hűtési időt növelni kell, porzselatin használata esetén pedig figyelni kell arra, hogy teljesen feloldódjon; ebből a szempontból a zselatinlap használata sokkal kényelmesebb.

A zselatin mennyiségét a panna cottánál picit emeltem, mert féltem, nehogy szétnyomja a felette lévő zselé; pohárban tálalva, vagy csak magában 2 dl  dl tejszínhez elég  2 gr zselatin is.

A panna cotta eredeti receptje az Olasz Kulináriából.




5 megjegyzés:

Borbély Anita írta...

Nagyon tetszik! :)

Anazar írta...

Pompás színek!

phzs írta...

Asszem, engem a sültmalac kocsonya jobban felizgatna, mivel az sós...
Lehetne szó a receptről valamikor? Vagy csak nekem?

Névtelen írta...

Az idén lecsúszott a karácsonyi menüről, de a szilveszteriben ott volt :-)

BUÉK!
Helga

Thrini írta...

Tyűha!!! Micsoda képek!!! :)

Related Posts with Thumbnails