2009. február 7., szombat

Sütőben rántott csirke


A közétkeztetés hétközbeni hullámain hánykolódó Nép hétvégi kívánságlistája általában a natúr csirkemell-kelt tészta-palacsinta-túrógombóc-húsleves-rántott hús-bolognai spagetti hatszögben mozog, na erről írjatok gasztroblogot...
De én - már nem először - kifogtam rajtuk, és olyan rántott csirkecombot csináltam, ami egyébként majdnem utoléri az igazi kapirgálós késő tavaszi csirkéből bő forró olajban sütött, rengeteg petrezselymes újkrumplival meg a klasszikus cukros-ecetes fejes salátával tálalt ropogós arany panírmorzsába burkolt eredeti változatot... hhhmmm.


Ja és mondanom se kell, Akinek Semmi Se Elég Jó egyből hiányolta a gravy szószt hozzá.



Hozzávalók:

8 kisebb csirke alsócomb

4 dl natúr kukoricapehely

2 pohár natúr joghurt

2 nagy gerezd fokhagyma

2 tk. kakukkfű

2 tk. pirospaprika

2 tk. oregano

fél tk. őrölt kömény

1 chilipaprika vagy 1 tk. Erős Pista

fél tk. őrölt bors

kevés olaj




A joghurtot összekevertem a fűszerekkel, a felaprított chilivel, az összezúzott fokhagymával, a kukoricapelyhet pedig az aprítógépben megőröltem. (Nem kell teljesen porrá zúzni, inkább legyen olyan durva zsemlemorzsa kinézete; aprítógép hiányában kávédaráló vagy húsklopfoló ill. nyújtófa is ugyanolyan eredményt ad, csak kicsit macerásabb.)

A lebőrözött csirkecombokat bepácoltam néhány órára a joghurtba, majd a joghurtos combokat beleforgattam a a kukoricapehely-morzsába.

A sütőt 200 fokra előmelegítettem, a combokat sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam, egy szilikonecset segítségével épphogy megsimogattam olajjal és 35 perc alatt a sütőben kirántottam.
Lehet esetleg közben forgatni félidőben, de nem létfontosságú.

Ha felsőcombból csináljuk, azt kicsit ki kell klopfolni, csirkemellből is lehet, de annak is szükséges némi klopfolás, viszont 20-25 perc is elég a sütéshez. Mekin szocializálódott gyermekeknek kisebb darabokra vágva nuggets-feelinget generál.

A fűszerek teljesen opcionálisak, teljesen natúr is finom lesz.



Stahl Juditnál olvastam a sima fokhagymás joghurtos receptet a Büntetlen örömök-ben.









1 megjegyzés:

Névtelen írta...

know how to do it check this
homemade brownie recipe

Related Posts with Thumbnails