2016. augusztus 24., szerda

Tandoori sült karfiol



A kép valójában nem egy köretről -  mert nekem azért mindig köret marad - hanem a fejlődésről szól.
Volt idő, amikor a húslevest is képest voltam otthagyni, ha szembetalálkoztam benne egy picike kis darabka karfiollal - mert onnantól elviselhetetlenül karfiolízűnek éreztem az egészet. Mondjuk egy menzai kafiollevest szerintem még ma se tudnék jóízűen bekanalazni, de például így, salátának,vagy ennek a finom, fűszeres sültnek a formájában bármikor jöhet.

Hozzávalók (2 személyre, szerintem: köret)

1 közepes méretű karfiol
2 teáskanál tandoori fűszerkeverék
fél dl olívaolaj

A karfiolt a leveleitől megtisztítottam, és a középső részéről két, kisujjnyi vastagságú egybefüggő szeletet vágtam,  (természetesen az egész fejet fel lehet így darabolni, csak azok nem fognak egybefüggő szeletet kiadni,viszont több fűszer és olaj szükséges ez esetben) a többi része ment a fagyasztóba a téli húslevesekhez vagy egy Dubarry-hoz. A fűszerkeveréket elkevertem az olívaolajjal és a sütőpapírral bélelt tepsire téve a karfiolszeletek mindkét oldalát átkentem vele.
200 fokra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt sült édesre és fűszeresre, közben egyszer óvatosan át is  fordítottam őket.(és mint látható, az egyik szelet szétesett...:))

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails