2016. augusztus 16., kedd

Chilis-sajtos kekszek



Szóval, annyira vagyok csak elmaradva a receptekkel és a bejegyzésekkel, hogy ezt például a foci EB alatt sütöttem, talán a legelső meccsre, és igazából nem azért, mert ne lenne jó a Népeknek valami chips vagy pattogatott kukorica vagy ropi a meccsnézés alatt, hanem azért, hogy levezessem kicsit az idegességet, aminek a meccshez csak annyi köze volt, hogy a Nagyobb élőben nézte kinn, mi meg itthon izgultunk vadul, hogy minden rendben legyen.



Azoknak, akik bírják és szeretik a csípős cuccokat (mint nálunk mindenki) borzasztó addiktív, szóval ez tulajdonképpen csak egy félidőre elég adag.


Mivel most megint van mit izgulni sporton a tévé előtt, lehet is rögtön kipróbálni.

Hozzávalók: ( 2 sűrűn telepakolt tepsinyi)

16 dkg vaj
6 dkg grana padano sajt
12 dkg vörös cheddar sajt
1,2 dl tejszín
1 kk. piros édes-nemes paprika
1 kk. őrölt chilipaprika
2tk szárított jalapeno pehely (Kotányi)
fél tk. só
25 dkg liszt
1 tk. sütőpor


A vajat félig folyósra olvasztottam a mikróban és hozzáadtam a langyos tejszínt, a reszelt sajtokat, sót, paprikákat. A cél, hogy teljesen homogén, keverhető masszát kapjunk. A lisztet a sütőporral elkevertem és a sajtos massza tetejére szitáltam.  Egy késsel morzsásra kevertem a sütőporos lisztet és a vajas masszát, majd kézzel gyorsan simára gyúrtam. Itt a recept 2 órás pihentetést írt a hűtőben, ezt félóra helyettesítette a mélyhűtő középső polcán.

Lisztezett munkalapon ezután fél centinél kicsit vékonyabbra nyújtottam a tésztát, tojássárgájával kentem, igyekeztem éles késsel nagyjából egyenletes kockákra vágni, reszeltem rá még egy kis cheddart, és mehetett a sütőbe.

200 fokon előmelegítve 12-15 perc alatt sült ki.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails