2016. február 4., csütörtök

Kókusztejes-csokis csigák



Ebből a szuper kókusztejes tésztából készültek ezek a csigák, és persze tudhattam volna rögtön, hogy a Népek szerint ezután felesleges a sima verziót erőltetnem, mindig a csokis-kókuszos, krémes verziót kérik rajtam számon. Az eredeti tésztához képest ebbe  egy kicsivel több cukrot tettem,  de ha nem étcsokit, hanem klasszikus vaj-cukor-kakaópor tölteléket használunk, akkor szerintem elég az alap cukormennyiség.

Hozzávalók:

40 dkg liszt
1/2 dl langyos víz
8 dkg cukor 
2.5 dkg friss élesztő
1 db 400 ml-es  kókusztejkonzerv elfelezve ( Aldi sajátmárkás, 100 gr/22 gr kókuszzsír)  
3 dkg vaj
plusz 4 dkg cukor
1 csapott ek. étkezési keményítő
10 dkg  étcsokoládé (legalább 60%-os kakaótartalommal)



A langyos liszt közepébe mélyedést készítettem, belemorzsoltam az élesztőt, megszórtam  egy teáskanálnyi cukorral, ráöntöttem a langyos vizet, elkevertem és letakarva 10 perc alatt megfuttattam.
A vajat és a kókusztej felét is meglangyosítottam és összekevertem őket a 8 dkg cukorral.

A lisztet elkevertem a felfuttatott élesztővel, hozzáadtam a vajas-kókuszos-cukros keveréket és 5 perc alatt fényes, sima tésztává dagasztottam a robotgéppel. A tálat szorosan lefolpackoztam és a tésztát  langyos konyhában 1 órát kelesztettem.
A megkelt tésztát lisztezett munkalapra fordítottam, enyhén átgyúrtam  és két részre osztottam, hogy könnyebben lehessen formázni. Kb. 40x 15-ös lapokká nyújtottam őket, a reszelő dura oldalán ráreszeltem az étcsokit, a rövidebbik oldal felől feltekertem és kb. 1,5  centis darabokra vágtam.
Egy 26 cm-es és egy 22 cm-es tortaformába rakosgattam a  csigákat, tisztes távolságra egymástól - az újabb kb. 45-50 perces kelesztés alatt teljesen betöltötték a formákat.

A sütőt közben 190 fokra előmelegítettem, a 4 dkg cukrot és a keményítőt elkevertem, hozzáadtam a kókusztej maradékához és mielőtt csigákat a sütőbe raktam volna, meglocsoltam őket a kókusztejes keverékkel.
20 perc után már lehetett is kivenni a foszlós-olvadt csokis-alul-kókuszkrémes csigákat.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails