2016. február 2., kedd

Fokhagymás sült brokkoli pirított mandulával




Köret, vagy meleg saláta vagy zöldséges főétel, hogy tetszik, nekem annyira kell most a zöld, hogy  állandóan van brokkoli a hűtőben: hetente leves, meg ilyen-olyan köretek. Ez az egyik legjobban sikerült: az enyhén fokhagymás, vajas, krémes szárú brokkoli meg a ropogós mandula  eteti magát, táplálkozástudományosan is rendben van, főleg ha ebéd után van egy kis fánk is!

Hozzávalók: (köretként 2 személyre)

1db brokkolifej, kb. fél kg
2 gerezd fokhagyma
2 dkg vaj
2 evőkanál olívaolaj
2 ek pirított mandula
pici só

A mandulát közepes lángon száraz serpenyőben kevergetve átpirítottam és félreraktam. A brokkoli vastag szárát levágtam ( húslevesbe tökéletes), a fejet rózsákra szedtem és a rózsákat kb fél centi vastagságúra felszeleteltem. Két részletben készítettem el, egy nagy teflonserpenyőben,  hogy egy rétegben lehessen sütni: a vaj felét megolvasztottam, az egyik gerezd fokhagymát szétnyomva, kis lángon lassan megdinszteltem benne, hogy átvegye a fokhagyma aromáját, azután kihalásztam, a vajból, hozzáadtam egy evőkanál olívaolajat, feljebb csavartam a lángot és oldalanként 2-3 perc alatt  megsütöttem a brokkoliszeleteket.
A fenti adag második felét ugyanígy készítettem el, tálaláskor megszórtam a pirított mandulával, enyhén sóztam.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails