2015. október 15., csütörtök

Pilótakekszes-dunakavicsos brownie




Az öregség biztos jele, ha valaki ilyen cuccokkal nosztalgiázik, igaz? Pedig nem, nem volt régen minden jobb...először is, a Leo jégkrémből azonnal elfogyott a csokis, és csak a vacak puncsosat lehetett kapni. Nem voltak ilyen szuper ropogósak az ostyás csokik, nem létezett pl. a Balaton Bumm, a Sport szelettel a mai napig a világból ki lehetne kergetni, és igen, a Dunakavics fogfájdítóan kemény volt, a Boci csoki csak hírből ismerte a kakaót, a konyakmeggy már eleve  másodlagos frissességű volt, mikor a boltba érkezett, na és a rumos Kajla...borzalom még a szaga is! 
De a franciadrazsé valahogy étcsokisabb, a zselés szaloncukor sokkal finomabb volt, és a vaníliás karika meg a Kapucíner csoki se a régi...

Viszont   sokkal jobb a  Pilóta (főleg a triplacsokis), ropogósabb a keksz  és a krém benne  sose avas, és bár a Dunakavicsot ma sem szeretem annyira, nálunk két függő is van a családban: folyton lebuknak, mert a kamrában a legfölső polcra,  a gyógyszeres doboz mögé dugdossák a hármasával-négyesével beszerzett csomag cukorkájukat.

Kicsit tartottam tőle, hogy a Dunakavics nem fog passzolni a lágy brownie-hoz, de valahogy a sütés során kicsit vékonyodott még a cukros bevonat, pont enyhén roppanós lett, és az omlósabb, szárazabb, de krémes keksz, a puha brownie és a ropogós-natúr mogyoró együtt nagyon-nagyon bejöttek nálunk mindenkinek. És mivel Dunakavics mindig van itthon, könnyű reprodukálni is...

Hozzávalók: (20x20-as formához)

20 dkg vaj
10 dkg étcsoki
15 dkg cukor
5 dkg kakaó
10 dkg natúr krémsajt(vagy mascarpone)
3 tojás
csipet só
6 dkg liszt

1 zacskó Dunakavics
6-8 db tripla csokis Pilóta

 

A vajat mikróban felolvasztottam és  fel is melegítettem, beletördeltem a csokoládét, vártam egy kicsit, míg az is megolvadt és simára kevertem. Hozzáadtam a cukorral elkevert kakaót.
Összekevertem a felvert egész tojásokat a krémsajttal , belemixeltem a csokis keverékbe (nem kell agyonkeverni, épp csak legyen egynemű), hozzáadtam a csipetnyi sót  majd belekevertem az átszitált lisztet is és a sütőpapírral bélelt formába simítottam.
A kekszet eltördeltem, megszórtam vele a süti tetejét, ezután a Dunakavics jött, majd 160 fokra előmelegített sütőben 35 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails