2015. október 13., kedd

Jalapeno falatok




Ez csíp...akkor is, ha ki van magozva-erezve. De annak aki, szereti és bírja a csípőset, borzasztóan addiktív tud lenni,  és a  sajtok meg a bacon magas zsírtartalma elég ahhoz, hogy a kapszaicint, ami a csípősséget okozza, szépen elsimítsa (na jó, nem annyira, de pont ez a jó benne). A 20 falatka-paprikának 10 perc se kellett hogy eltűnjön, és bár a chilik másik feléből eredetileg chiliizselét akartam csinálni, az ötletet leszavazták, jöhet a következő adag.  
A jalapeno poppers vagy jalapeno bites lehet baconba csavart, vagy tulajdonképpen panírozva kisütött tex-mex falatka, és a sajtos változaton kívül létezik fűszeres húsos verzió is.
Ma már itthon is sokan termesztenek chilit, érdemes körülnézni a piacokon, én helyben vettem, és remélem, még elkapom az utolsó adagot a következő alkalommal-csak akarok egy chilizselét is.

Hozzávalók:

10 db jalapeno chili
10 dkg natúr krémsajt
5 dkg cheddar
10 szelet bacon

A chiliket (szigorúan gumikesztyűben) hosszában elfeleztem és kimagoztam, igyekeztem az ereket is kiszedni. A cheddart lereszeltem, elkevertem a krémsajttal, a fél paprikákba töltöttem, azokat pedig szorosan belecsavartam a keresztben félbevágott bacon-szeletekbe.
200 fokos sütőben a szalonna pirulásáig sütöttem.

Sör mellé tökéletes, és pirítóson is nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails