2015. május 14., csütörtök

Tejfölös sajttorta gyömbéres eperszósszal




Már pontosan nem is tudom, hanyadik féle sajttorta a blogon, az éppen aktuális hűtő/kamra tartalomhoz igazítva. Az alap tökéletesen pótol bármilyen kész kekszből induló alapot, és mivel csak két doboz krémsajt volt itthon, kapott egy kis tejfölös pótlást a krém. Kicsit kevésbé sűrű így, de állagra ugyanolyan tökéletes maradt. Az eperszósz a szezonban adta magát, viszont mivel nem túl édes, és kicsit csípős a gyömbér miatt, a tortával együtt működik jól: a zsíros-édes krém és a pikáns szósz klassz párosításnak bizonyult.

Hozzávalók: (20 cm-es formához)

az alaphoz:
10 dkg vaj
12 dkg liszt
2. ek. cukor
csipet só

a krémhez:
40 dkg tejszínes krémsajt/soft cheese
15 dkg tejföl
20 dkg cukor
1 rúd vanília
csipet só
3 tojás
 
az eperszószhoz:
 
25 dkg eper
cukor ízlés szerint
1 kisujjnyi gyömbér reszelve
2 tk vaníliakivonat
 
A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A vajat a mikróban 400 watton 2 perc alatt  megolvasztottam (langyos legyen csak), és hozzákevertem az előzőleg összekevert cukorhoz, sóhoz  és liszthez. A kevercset a sütőpapírral bélelt formába szórtam, és egyenletesen elnyomkodtam az  alján. 15 perc alatt a sütő alsó harmadába tett rácson  megsütöttem - világos  aranybarna színűnek kell lenni a tésztának.
 
Ha kész az alap, a hőfokot 165 fokra vissza kell venni!
 
Egy teáskannában vizet forraltam.

Míg a kekszalap sült, a krémsajtot és a tejfölt egy nagy, mély tálban 3 percig a kézi mixerrel  nagy fokozaton habosítottam, alacsony fordulaton hozzáadtam a cukrot, a kikapargatott vaníliamagokat és  egy csipet sót. Ezután a krém közepébe mélyedést csináltam, beleütöttem 1 tojást, és csak annyi ideig kevertem a mixerrel, míg egynemű lett kevés, körülötte lévő krémmel, majd lapáttal összeforgattam a krém többi 90%-ával. Ugyanígy kevertem hozzá a többi tojást is. Így elkerülhető, hogy a felvert tojással sok levegőbuborék kerüljön a masszába, amitől azután rengeteg kráter jelenne meg sütés közben a torta felszínén.
A krémet a kihűlt kekszalapra öntöttem, a munkalaphoz ütögetve elegyengettem, a feljövő kis buborékokat egy hústűvel kipukkasztgattam :).



A kapcsos formát alul és körben 3 rétegben hajtogatott alufóliába burkoltam, nehogy a víz belefolyjon, egy nagyobb tepsibe raktam, a sütő középső rácsára tettem,  körbeöntöttem a lobogó vízzel, míg az alufólia engedte, és 165 fokon 60 percig sütöttem. A torta tetejére félidőtől lazán alufóliát raktam. A lekapcsolt, kinyitott sütőben hagytam egy ideig hűlni,ezután alufóliástól hideg vízbe raktam, majd hűtőbe került.

Az eperszószhoz az epret összevágtam, megcukroztam, ráreszeltem a gyömbért, hozzáadtam a vaníliakivonatot, és épp csak addig melegítettem, míg az eper kicsi levet eresztett, és villával könnyen összetörhető volt. Ezután turmixoltam és átpasszíroztam.

Minimum 4-5 órányi  hűtés után tálalható.

 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails