2015. április 2., csütörtök

Meleg sárgarépa saláta




Hogy mi köze van a répának a húsvéthoz? Semmi, éppúgy, ahogy valójában a nyúlnak se. Húsvéti receptek oldalt, ide meg jön a múlt hétvégi köret, ami egy fűszeres-morzsás lazacnak volt a kísérője. Szerintem nyugodtan lehetne önálló kaja is, én legalábbis beérném egy nagyobb adaggal, de férfiak előtt ezt inkább ne hangoztassuk.
A fekete szezámmag helyett pont ugyanolyan jó a sima is, ráadásul jobban látni, hogy mikor kezd megpirulni, nem kell annyira óvatoskodni. A pekándiót  mogyoróval helyettesíteném, a juharszirup helyett használhatunk mézet is, bár ez nyilván akkor már  egy más étel lesz, de sebaj. A legjobb benne egyébként a ropogós szezám, a pirult dió és az enyhén karamellizálódott szirup az éppcsak megpárolt roppanós zöldséggel.

Hozzávalók:
20 dkgsárgarépa
2 dkg vaj
nagyobb csipet só
egy marék pekándió,aprítva
2 teáskanál fekete szezámmag
2 ek juharszirup

Egy nagyobb serpenyőben kissé megpirítottam a szezámmagot, félreraktam.
A vékonyra szeletelt répát a serpenyőben  felforrósított vajra dobtam, erős lángon  átforgattam, sóztam,  lefedve 5 percig pároltam. A fedőt levéve a legnagyobbra vettem a lángot, megszórtam a dióval, 1-2 percig kevergettem, hozzáadtam a juharszirupot is, még egy percig pirítottam, a tűzről levéve megszórtam a szezámmaggal.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails