2014. augusztus 26., kedd

Keksz a gofrisütőből



Ezer éve ki akarom próbálni ezt a fajta kekszet, és az év felfedezése lett. Nem a gofrisütő miatt, hiszen arra oda kell figyelni, nem lehet 2 percnél tovább sorsára hagyni, szóval a munkát cseppet sem teszi egyszerűbbé, bár a tészta összedobása 5 percnél nem több, hanem azért, mert a gofrisütőből kikerülő kekszek, bár míg langyosak, egészen omlósak és törékenyek, azután azonban szuper ropogós, de morzsálódós állaguk lesz, és ezt az állagot  házilag irtó nehéz előállítani mindenféle ipari mennyiségű adalékanyag vagy a rémes ammóniaszagot produkáló szalalkáli nélkül. Fémdobozban meg is őrzik ezt az állagot, a konyhában pedig kicsit visszapuhulnak másnapra. Biztosan kipróbálom még más ízesítéssel is - bár szerintem a kakaó keserű lesz, mondtam is a gyerekeknek, amikor természetesen egyből ezt a verziót javasolták - de a karácsonyi mézes fűszerkeverék vagy csak a sima nagyonvanília, esetleg valami citrushéj biztos jól működik benne.
 Nekem egy szuper - 16 éves - cserélhető lapos Tefal sütőm van, amit nagyon szeretek; ebben ilyen ovális hatszirmú virág vagy miféle nagydarab gofrikat lehet sütni, egy-egy sarkába négy gombócot tudtam rakni, és elég méretes darabok lettek. A 4 fokozatból a 3. fokozaton sütöttem, így jött ki a sütési idő, de mivel ezerféle gofrisütő van, le kell tesztelni mindenképp az első daraboknál. Amikor erős fahéjillat kezd terjengeni a sütőből, még egy fél perc kell ahhoz, hogy a törés veszélye nélkül kiemelhessük villával a kekszeket.




Hozzávalók: (kb. 24 darabhoz)

10 dkg vaj
10 dkg cukor
5 dkg nádcukor
1 tojás
1 kk. vaníliakivonat
16 dkg liszt
4 gr sütőpor
4 gr fahéj
3 gr só

Míg melegedett a gofrisütő, a cukrot és a vajat kézi mixerrel habosra kevertem, a végén hozzáadtam a tojást és a vaníliát is, majd az előre elkevert száraz hozzávalókat egy fakanállal hozzákevertem a vajas masszához.

2 dekás gombócokat kanalaztam a puha tésztából és a gofrisütőben 2,5 percig sütöttem. Ekkor egy villával óvatosan kiemeltem a sütőből és rácson hagytam hűlni.

A recept innen, kicsit módosított és pontosított mennyiségekkel.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

A nácukor mivel helyettesítő?

Related Posts with Thumbnails