2014. január 7., kedd

Trüffel, Valrhona



Kezdjük az új évet diétával vigasztaló csokibombával:  a reggeli kávé mellé,  vagy amikor végre  hazaverekedtük magunkat délután a sötét és ködös tél közepén jól jön egy kis instant  boldogsághormon. Ez egy alaprecept, a legeslegmenőbb - nem "kézműves", hanem "ipari" - csokicég, a francia  Valrhona receptje, és én pár éve- amikor egy csoki mellé csomagolva kaptam receptfüzetet is - csak ezt használom, mert egyszerűen tökéletes.Tetszés szerinti alkohollal ízesíthető a megadott mérték szerint, de ízesítheti a hozzáadott mézfajta, reszelt citrushéj vagy természetes aroma, fűszernövény, amit megforralunk előbb a tejszínnel, állni hagyjuk, majd leszűrjük. Ha valaki brutál csokisra vágyik, válasszon egy jó magas kakaótartalmú fajtát, ha inkább valami ízesítettet próbálna ki, akkor pedig egy 60% körüli kakaótartalmút.( A Valrhona  ajánlott terméke 61% kakaótartalmú egyébként.)

Hozzávalók: ( kb. 30 db trüffelhez)

190 gr étcsokoládé (én most 60%-osat használtam) apróra törve (ne kérdezzétek, miért 190 gr, miért nem 200...ennyi van a receptben és kész, a maradék egy deka a kuktáké)
150 gr tejszín( 30%-os)
25 gr méz
30 gr vaj, felolvasztva

-most 30 gr Marsala-val ízesítettem

A tejszínt a mézzel elkevertem és kevergetve felforrósítottam. Az apróra tört csokoládéra öntöttem az egyharmadát,jól elkevertem és folyamatosan, intenzíven kevergettem, miközben lassan adagoltam hozzá a többi  tejszínt - úgy mint a majonézhez az olajat - fényes, folyós masszát kell kapni a folyamat végén. Ekkor tettem hozzá a vajat, majd a vaj után az alkoholt.
Amikor  teljesen kihűlt, de még lágy a csokimassza, egy teáskanállal szilikonos sütőpapírra adagoltam, majd hűvös helyen dermesztettem és ezután formáltam belőle nedves kézzel golyóbisokat, amit kakaóporba forgattam.
Hűtőben egészen megdermed, fogyasztás előtt egy órával vegyük ki, de jobb inkább hűvös kamrában tartani- nem fog hetekig várakozni a polcon...:)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát ez nem lehet rossz, Valrhonáról csak jót hallottam eddig :) Pont jól jönne ezen a csodálatosan ködös-szürke napon...

Piszke írta...

A csokijuk tényleg nagyon jó, és csináltam már márványsütit is az ő receptjük alapján, és tökéletes lett, fenn is van már a blogon.

Related Posts with Thumbnails