2011. augusztus 18., csütörtök

Csokis-ribizlihabos torta




Idén az ünnepelt passzolta a totális csokis verziót, a tavalyi fullos csokitorta, úgy látszik sok volt a jóból. Először "valami joghurtos, de ribizlivel" volt a feladat, de idén ettünk már pár hasonló ribizlis süteményt, így a krém maradt csak joghurtos, és mellé kellett valami ütősebb tészta. Sikerült találni...
Kicsit megrettentem a közel fél kiló cukortól, ami a recept szerint belekerülne, és csaltam is le belőle kicsit, de  úgy gondolkodtam, ha 16 szeletet veszünk - és mivel 26-os formában sült, simán kijött belőle ennyi - akkor az végülis fejenként annyi cukor sincs, mint egy nagy  limonádéban... És azért valljuk be, egy ilyen brutál tészta ízben igenis veri a sima piskótát. Emellett  pofonegyszerű, a muffinsütés mintájára úgy készül, hogy a száraz hozzávalókat összekeverjük a nedves hozzávalókkal.
A méret miatt viszont két 26 cm-es formát használtam, az egyikbe a kész tészta 2/3át, a másikba a maradék egyharmadot öntöttem, és így sütöttem ki, mert féltem, hogy a sűrű tészta nem fog rendesen megemelkedni egy formában készítve. ( Az eredeti receptben két  20 cm-es formában sütve négylapos a torta.)
A bevonómázba pedig egyszerűen beleszerettem, ilyet fogok most használni minden sütire, ahol csokimáz az előírás. Ez a torta most olyan magas lett, hogy a krémmel együtt már kiemelkedett a formából, így nem lett teljesen tükörszerű a bevonat, és kicsit korán öntöttem rá a mázat, emiatt  spontán lefolyogatott körben, de nem panaszkodott senki.

Hozzávalók: ( 3 26 cm-es lap jön ki belőle)
 22 dkg liszt
35 dkg cukor
9 dkg holland kakaó
2 tk. sütőpor
1 tk. sütőpor
1 tk só
20 dkg  natúr joghurt
1,2 dl olaj
2 nagy tojás
1 tk. vaníliakivonat
1csésze kávé

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a formákat alul sütőpapírral béleltem.
Az első öt hozzávalót összekevertem. A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját simára kevertem a többi 4 hozzávalóval, a fehérjéket habnak felvertem.(mAzmeredetei recept szerint ezt nem kellett volna, viszont este kilenckor kiderült, hogy nincs itthon szódabikarbóna. ) A száraz hozzávalókat rászitáltam a nedves hozzávalókra, f simára kevertem, majd két részletben, alulról felfele forgatva hozzákevertem a tojáshabot is. A nagyobb adag tészta 35 percig, a kisebb csak 20 percig sült, tűpróbával érdemes ellenőrizni az állagot.

Krém:

800 gr natúr joghurt, 12 órán át szűrőben lecsöpögtetve
25 dkg ribizlidzsem/zselé
4 dl tejszín
2. ek porcukor
1 csomag lapzselatin
 5 ek víz

A lapzselatint a vízben megáztattam, majd óvatosan felmelegítettem, míg a zselatin teljesen fel nem olvadt.
A tejszínt kézi mixerrel a porcukorral habbá vertem, hozzáadtam a ribizlidzsemet, a sűrű joghurtot, majd a már langyos zselatint is a mixer legkisebb fokozatán. Volt még kevés ribizlim is itthon, az első rétegre elfelejtettem szórni, így viszont jutott belőle a torta tetejére is.

A vastagabbik lapot kettévágtam, de a kapcsos forma segítségével állítottam össze a tortát, mivel a három lap közé töltött  krémnek szilárdulnia kell. A torta tetejét nem vontam be a krémmel, csak pár kanálnyit tettem félre az oldala vékony bevonásához. Ez a zselatin mennyiség könnyű, habos krémet eredményez, szilárdul ugyan a hűtés során, de kenhető is, ha szükséges.

Máz: (az eredeti recepthez képest feleztem a mennyiségeket és bőven elég volt)

0,8 dl víz
0,7 dl tejszín
10 dkg porcukor
3 dkg kakaópor
2 lap zselatin

A  zselatinlapokat  2 kanálnyi vízben megpuhítottam. A többi vizet és az összes többi hozzávalót simára kevertem és felmelegítettem - forrnia nem kell, és nem is kell nagyon keverni, ne legyen buborékos, mert akkor nem lesz sima, tükörszerű a felület. A puha zselatinlapokat hozzáadtam, hagytam félórát hűlni, majd  bevontam vele a tortát. Azóta használtam mégegyszer ezt a bevonatot, kevésbé magas tortára, kapcsos formában, tökéletes lett. Érdemes addig várni  bevonással, amíg a máz sűrűsödik picit a zselatintól.Vízszintes, hideg  felületen ekkor még szépen terül, nem kell semmivel sem kenegetni, húzkodni sem. Hűtés után sem képez gumiszerű bevonatot a torta tetején, és gyönyörűen lehet vágni minden forróvizes-késes hókuszpók nélkül is. Majd a következő tortán megmutatom.

A torta tésztájának receptje kis átalakításokkal innen jött, a máz pedig erről az oldalról.



15 megjegyzés:

M@rti írta...

Ez igazi?!? Gyönyörű!

Petra írta...

Ez valami gyönyörű, és el tudom képzelni, hogy mennyire finom volt. :)))

Piszke írta...

Igazi:) 14 ember evett belőle, nem tévedhettek :D

Betty írta...

Igen, kérekkkk!!! :)

Pixie Pie írta...

Na! Ezt a mázat én is kipróbálom, köszi a tippet! Guszta nagyon a süti! :)

Piszke írta...

Azóta kapott ilyet egy másik torta és gyönyörű lett! Köszi!!!:) És jó is volt :).

Moha írta...

Piszke ez valami gyönyörűűű! Viszem a receptet, két kérdés:
- sütőpor kétszer szerepel a lapnál a hozzávalókban, az egyik gondolom szódabikarbóna lenne, de melyik?
- az 1 csésze kávé az mennyi itt? Pici kávéscsésze, vagy capuccinós nagyobb?

Piszke írta...

Igen, én most csak sütőporral csináltam, mert ugye kifogyott a szódabikarbóna, de abbókl van 2 tk., sütőporból 1! A kávé az nálam egy normál magyar eszpresszó volt. Kb fél deci.

Moha írta...

Köszi, azóta elkészült már három verzió is, mindegyik fergeteges sikerrel!

saffron írta...

Piszke,

köszönet a fantasztikusan finom és igen remek állagú tésztáért, Azt hiszem, ezentúl ez lesz minden csokis jellegű tortám alapja. Én most citromtorta alapjaként használtam, komolyan, az Isten áldjon érte, óriási sikere volt, persze, a citrom-csoki párosítással nehezen lehet mellélőni. :-)
Még egyszer köszönöm, itt az eredmény, ha esetleg megnéznéd:
http://oemnia.blogspot.com/2011/10/citromtorta.html

Nelli írta...

Nem tudok mást írni!Álomszép!:-)

Ani írta...

De jó, te is használsz zselatint a mázhoz, akárcsak én.:)))

Piszke írta...

Nelli, ez a tészta nagyon szuper, és borzasztó kiadós, mert a mi piskótánknál sokkal súlyosabb anyag :)

Teakert, nemrég találtam ezt a mázat, és nagyon jó, nem lehet elrontani, mindenre használom...

Névtelen írta...

Szia Piszke!
En ugyan nem ezt a tortat keszitettem el mert narancsosat szerettem volna, de a Te tortad mazat probaltam ki ra. NAGYON szuper!!!! Finom es jol kezelheto es vaghato. En 3 zselatinlapot tettem bele mert nalam 2-vel nehezen kotott.Itt lathatod:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Z4MEIZBD.jpg Nagyon koszonom es szep a blogod.Udvozlettel: ILDIKO

paariza írta...

Nem csak a torta , de maga a fotó is gyönyörű ! Látszik hogy csak finom lehet .Gratulálok !

Related Posts with Thumbnails