2011. július 11., hétfő

Erdei gyümölcs charlotte



Nem kell sütni. Hideg. Szinte diétás. Egyszerű. Jól néz ki. Hogy ízre milyen ...? Fogalmam sincs, mert én nem kóstoltam, de hipp-hopp elfogyott állítólag. Alul és egy rétegben kakaós piskóta van belül, de mikor készült, még nem volt rekordhőség, most inkább bontson ki mindenki plusz egy doboz babapiskótát hozzá.

Hozzávalók: (20 cm-es formához)

20 db babapiskóta
2db  17 cm-es kakaós piskóta - vagy további kb. 12db babapiskóta
10-10 dkg ribizli, málna és áfonya
2 dl tejszín
1 db 150 gr-os natúr joghurt
1 habfix
1 csomag lapzselatin (vagy 20  gr porzselatin)

A babapiskóták egyik végéből kb. másfél centit levágtam (a végek is mehetnek aljzatnak vagy középre majd), körberaktam velük belülről a formát, és ezután kibélelte a forma alját a piskótával.

 A  gyümölcsöket a  összeturmixoltam ( 3 dl gyümölcspüré kell ) 2 ek porcukorral, és hozzáadtam a joghurtot is. A tejszínt 1 evókanál porcukorral és  a habfixxel felvertem. A zselatinlapokat 4 ek. vízben felpuhítottam, kis lángon kevergetve odódásig melegítettem, a gyümölcsös joghurtba kevertem és azután beleforgattam a tejszínhabot is. Felét a formába öntöttem, erre jött a második piskótalap, majd a krém másik fele.Hűtőben egy éjszakát hűlt.

3 dl-nyi bármilyen gyümölcspürével kompatibilis, a variációk száma végtelen.










6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon tetszik, guszta! Szerintem ha kipróbálom, lehet hogy csak babapiskótát teszek bele!

Zsuzsa írta...

"szinte diétás" - ez egy jó kategória! :)

Piszke írta...

Így van!:)

JViki írta...

Szeretném megkérdezni, hogy lehet e hozzá fagyasztott gyümimixet használni és, hogy a gyümipürét még át kell e paszírozni szűrőn a magok miatt? Köszönöm a segítséget előre is.

Piszke írta...

Szia Viki,
nyugodtan használhatsz fagyasztottat is, a lényeg, hogy 3 dl püré legyen belőle, ahhoz van belőve a zselatin mennyisége. Én nem passzíroztam itt át, mert a botmixer kicsit úgyis szétcsapja a magokat, szerintem nem zavaró, de ez ízlés dolga.

JViki írta...

Köszönöm szépen.

Related Posts with Thumbnails