2010. február 24., szerda

Csokis-túrókrémes brownie



Haladok szépen tovább a Csokoládé szakácskönyv bekönyvjelzőzött receptjeivel, hogy ne érhessen szemrehányás az elsőszülött felől, ő most úgyis növésben van, semmi kalória nem elég neki, és mégis mindig felfele hasznosítja, sose széltében.

Velem ez miért nem tud megtörténni?? Mindig szerettem volna magasabb lenni...

Bár ennek a receptnek a méretezése sem volt tökéletes, (ja és az eredeti recepthez képest kicsit csökkentettem a cukor, és növeltem a túró mennyiségét) de sikerült újabb, egyszerű hipp-hopp családi kedvencet találni, ami mindenkinek tetszett, még jó, hogy az uncsitesók egyelőre tudományos alapon esznek, így épp elég volt hatunknak ozsonnára. Egyéb esetben ajánlatos duplázni a mennyiséget.
A brownie alapból sosem száraz, de ennek adott még egy kis pluszt a túró, meg jól is jött valami könnyebb rész a süti közepén. Kerek tortának is el tudom képzelni, mert a még ennél is precízebb kivitelezés esetén teljesen olyan, mintha egy túrókrémes csokitortaszelet lenne.



Hozzávalók:

10 dkg liszt

1 tk. sütőpor

2 tojás

18+ 2 dkg cukor

3 ek. kakaópor

10 dkg vaj

5 dkg durvára vágott dió

25 dkg túró

1 tk. vaníliakivonat

- a tetejére:

100 gr étcsoki és 20 szem fél dió (opcionális)


A sütőt 180 fokra előmelegítettem.


A vajat és a kakaót összeolvasztottam. 18 dkg cukrot a tojásokkal fehéredésig habosra kevertem.
A túrót összetörtem, hozzákevertem 2 dkg cukrot, a vaníliakivonatot és a tojásos masszából még két evőkanálnyit, hogy kenhető állagú legyen.

A kakaós vajat a tojáskrémbe kevertem, hozzászitáltam a sütőporral elkevert lisztet és belekevertem a diót is.

A csokis tészta felét egy vékonyan kivajazott 24X16cm-es jénai tál aljára simítottam, erre jött a túrókrém, majd a tészta másik fele. (Ez kisebb volt, mint a recept szerinti sütőtál, de így épp el lehettett simítani egyenletesen a rétegeket.)

40 perc alatt készre sült, de finom puha maradt.

A csokimáz és a dió kifejezetten csinossá varázsolja, de simán porcukorral szórva is nagyon finom.

Update: 20x20-as fémformába is beügyeskedhető, viszont a fémformában 25 perc csak a sütrési idő, hiszen jóval gyorsabban melegszik.

Körforma esetén 20-22 cm-eshez elég ez a mennyiség.

A " Csokoládé - több mint száz fontos recept" c. szakácskönyvből.



5 megjegyzés:

Kata írta...

Szerintem is nagyon csinos, szívesen ennék belőle, ezt a 2 kockát most azonnal be tudnám nyomni:)

Chef Viki írta...

Csatlakozom Katához! Brownie bármikor, bármennyi jöhet!

Kár, hogy én is széltében növök tőle :-DD

Sajtkukac írta...

Na ez még talán enyémférjnek is tetszene. hiába nem száraz a brownie, neki az - mivelhogy nincs benne krém. Nademajd ezzel jól áthidalom a problémát.

Jade írta...

2 hete keszitettem egy ilyen brownie-t, csak meg nem volt idom foltenni. Nagyon finom! Es nagyon jol nez ki!

Piszke írta...

Igen, ki kell használni az időt, mikor a durván magas kalóriatartalmú ételek iránti vágyat ráfoghatjuk a télre, a hidegre, a ködre, és nem utolsósorban a gyerekre :)

Related Posts with Thumbnails