2009. január 29., csütörtök

Öt könyv


Valahogy rögtön az elején nem értettem..mintha azt olvastam volna pár héttel ezelőtt valahol kérdésként, hogy írj arról az öt könyvről amit 2008-ban olvastál.. Remélem, csak félreértettem, de tudom, hogy nem akartam hinni a szememnek. 5 ? Összesen? Egy évben? Nem egy hónapban? Vagy, mondjuk, ha szabadságon vagyok, akkor egy héten...

A 2008-as év legemlékezetesebbjei:

Grecsó Krisztián: Tánciskola
Most a kedvenc itthoni regényem, az Alföld kisvárosait és figuráit elém varázsoló keserű- édes hangulat.

Juliette Walls: Az üvegpalota
Önéletrajzi regény, elképesztő fehér gyermekkor a Egyesült Államokban, abszolút sallangmenetesen, önsajnálat nélkül, sok humorral és empátiával.

Antonio-Pérez Reverte: A Dél Királynője
Máig nem tudom eldönteni, hogy fikció vagy tényleg dokumentumregény.Nem nagyon bírtam letenni. A szerző magyarul megjelent másik két könyve felvésve az elolvasandó listára.

Edward Rutherfurd: Az Erdő
Hosszú évek óta a legjobb történelmi regény, amit olvastam. Dél-Anglia története évezreden átnyúló, egymásbafonódó sorsokon és történeteken keresztül. Aki nem bírja, hogy beszippantja 600 apróbetűs oldal, bele se kezdjen. Megjelent magyarul még az írótól London, Dublin, Írország ébredése és a Ruszka, ugyanilyen stílusban, de Az Erdő a kedvencem.

Nick Hornby: Hosszú út lefelé

Mindjárt kétszer elolvastam egymás után. Szerintem a legjobb Hornby-regény. (Na jó, a Fociláz-at nem bírtam végig, így nem állapíthatom meg 100%-ra.) Eszméletlen duma, súlyos tanulságok a röhögés mögött.

Cserke gurította hozzám a hógolyót, én pedig passzolom phzs-nek, Mennyei Mannának és Katának .



7 megjegyzés:

phzs írta...

Ahogy eddig nézegettem ezt a körkérdést, nekem is nagyon bántotta a szemem az, hogy az összes olvasott könyvre vonatkozott az ötös szám. Bár egyre inkább úgy érzem, az lesz a kivétel, aki ennél többet olvas. Kösz a megkeresést, gondolkozom rajta.

Grenadine írta...

az üvegpalota olyan megrázó, hogy kb a negyedénél abba kellett hagynom, aztán újra nekifutottam, de újabb 100 oldal után végül feladtam.

Névtelen írta...

Én mondjuk úgy értelmeztem, hogy a 2008-ban olvasott 5 legkedvesebb könyvről kell írni :-)
A Dél Királynője tényleg jó volt, a többi könyve is tetszett (a helyi könyvtárban megvannak :-) )

N.H. pedig tényleg elképesztő, a Slam (Betoncsók) és a How to be good (Hogyan legyünk jók) a személyes kedvenceim....

Niki

Névtelen írta...

Jó kis lista, megint pipáltam a közös pontokat:)

SZINTIA írta...

Köszönöm elkaptam! Én is passzoltam feléd ezt-azt!:)

Borostyán írta...

Sziasztok. Én még csak most találtam az oldalra.

Azon felül hogy rengeteg jó receptet kaptam tőled, meg kell mondjam ez a poszt most írásra késztetett.

Ha jól tudom ezt a 2008-as év 5 könyve dolgot Amadea (egyik kedves olvasóblogos nagytestvérünk :P) indította el, és valóban arról volt szó, hogy az öt legemlélkezetesebb könyvről legyen szó. MIvel eredetileg ez a körkérdés olvasó/könyves blogosoknak indult, így gondolom kevésbé kétségbeejető hogy csak 5 könyvről van szó. :P

Borostyán voltam a Könyvmolyoktól

Piszke írta...

Én egy gasztros-nál olvastam a felhívást,és nyilván ott volt másképp/vagy értettem félre, de akár könyves, akár gasztro, 5 könyvnél több kell évente :P

A recepteket pedig használd egészséggel! Remélem lesz még, ami tetszeni fog,nézz be a Főzzünk könvyből! VKF fordulóba, amit ennek a blognak a gazdája szervezett...

Related Posts with Thumbnails