2008. április 6., vasárnap

VKF! XIV. Lecsós-fokhagymás csirkemelltekercs




Biztos, hogy ahány ház, annyiféle lecsó. Bevallom én például egészen sokáig abban a tudatban voltam, hogy a lecsó - úgy mint otthon, természetesen - tojás, paradicsom és paprika, esetleg egy kis hagyma elegyét jelenti. Megdöbbenve bámultam a lábasba, amikor az éhes kollégista-sereget valaki lecsóval akarta jóllakatni - és az bizony tele volt tarhonyával. Ez lecsó??? - kérdeztem megdöbbenve.


Azóta tudom már, hogy a lecsó alapból csak paprika, paradicsom és vöröshagyma, netán alá némi füstöltszalonna felhasználásával készül, (biztos vannak még fokhagyma-pártiak is, továbbá az arányok, és a zsír-olaj használata is képezheti állandó vita tárgyát) és aztán persze jöhet a rengeteg turbós változata a a magyar ratatuille-nek. Amelynek eredetéről csak annyit röviden, hogy állítólag ez nem is magyar, hanem szerb, meg hát tudjuk a paprika-paradicsom sem őshonos nálunk - paprikát tömegméretben pl. csak a XIX.sz. végén kezdtek egyáltalán termelni itthon. Ennyit röviden arról, mi a magyaros...

Húsokkal kombinálva lecsós szelet lesz belőle, de valljuk be, klasszikus, nyarat varázsló ízeik ellenére ezek a fogások - hát nem néznek ki korszerűen. Ezért arra jutottam, hogy valahogy a hús mellé varázsolom a lecsót, és hogy a hús ne szomorkodjon csak úgy natúr, kapott egy kis igazi, alföldi nap érlelte fokhagymát.


Hozzávalók (négy személyre) :

2 csirkemell
4 nagyobb gerezd fokhagyma
20 dkg zöldpaprika
20 dkg paradicsom
egy kisebb fej vöröshagyma
1 tk. pirospaprika
8 ek. étolaj
20 dkg vajastészta



A paprikát kisujjnyi szeletekre felvágtam, a paradicsomot forró vízbe mártva lehéjaztam, félbevágtam, kimagoztam és felvágtam, a vöröshagymát karikáztam. Felforrósítottam 3 ek. olajat, rádobtam a hagymát, kevergetve átforgattam, sóztam, majd rádobtam a paprika- és paradicsomdarabokat és a pirospaprikát.Kaptak még egy kis sót, kis kevergetést, majd lefedve és néha kevergetve dinsztelődtek összesen húsz percig, addig a hús és a tésztakosár is elkészült.

4 felfújtformát - hőálló csésze is jó - , kibéleltem sütöpapírral az alján, és körbe-körbe is, biztos ami biztos. A félkész, 2 mm vastag vajastésztalapokból vágott körökkel és 3 cm széles téglalapokkal - egyik hosszanti szélét kicsit meghullámozva szintén kibéleltem a formákat, lencsét töltöttem beléjük és 200fokos sütőben 20 percig sütöttem őket. (Utána persze a lencsét kiszedtem belőle.)

Ezalatt csirkemelleket hosszában félbevágtam, kiveregettem, sóztam és a hajszálvékonyra szeletelt fokhagymaszeletekkel beborítottam, feltekertem, összetűztem hosszában hústűvel és a maradék felforrósított olajon körbepírítottam. Ezután lefedtem és pici vizet aláöntve 10 perc alatt átpároltam.

A lecsót a tésztakosárba töltöttem, és kész lett a vacsora.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails