2017. február 7., kedd

Parmezános pasztinák krémleves



A pasztinákot télen kihagyni vétek lenne, aki még nem kóstolta, tegye meg: talán még a sárgarépánál is édesebb, de mégis valahogy földes ízű gyökérzöldség .Ezért volt hozzá tökéletes kiegészítő a parmezán,és biztos vagyok benne, a tejszín helyett krémsajttal is szuper lenne.

Hozzávalók: (2 személyre-persze hogy a gyerekek nem kértek)

25 dkg pasztinák
2 dkg vaj
10 dkg krumpli
3-4 dl csirkehúsleves

bors
hüvejkujjnyi parmezándarab (nekem pont a kőkemény vége volt)
dió

A pasztinákot megtisztítottam, vékony karikákra vágtam, a forró vajon átforgattam, sóztam picit, lefedtem és 3-4 percig pároltam. Hozzáadtam a vékonyan felkarikázott krumplit, kevés borsot tekertem hozzá, ráöntöttem a levest, beledobtam a parmezánt és kb. 10 percig fedő alatt főztem.
Botmixerrel pürésítettem (ekkor már a sajt is puha lesz), hozzákevertem a végén a tejszínt is, parmezánforgácsokkal és durvára tört dióval megszórva tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails