2017. február 2., csütörtök

Csokoládés briós



Igaz, nem a klasszikus briósformában, ráadásul töltve, na és a tekerjük fel-vágjuk félbe-csavarjuk össze formában, de eredeti, rengeteg vajat tartalmazó francia recept alapján. Száz százalékosan pontosan működött minden a receptben, tökéletesen megkelt a hosszú hűtőben kelesztés ideje alatt a a minimális élesztő mellett és a rengeteg zsiradék ellenére; pillekönnyű foszlós volt a sütés után. és bár ez egy nem túl nagy, 22 centi hosszú forma épp a sok vaj - na és a töltelék miatt - nagyon laktató, igazi nagyágyú egy tartalmasabb leves után. Hamarosan jön az igazi baba a rhum is!

Hozzávalók:
35 ml langyos tej
1,5 dkg cukor
2 gr szárazélesztő (egy zacskó harmada vagy 7 gr friss élesztő)
25 dkg liszt
csipet só
3 tojás
17,5 dkg puha vaj
1,5 dkg cukor

még 6-8 dkg vaj, olvasztva
6 dkg cukor
4 dkg holland típusú kakaó


Az élesztőt a cukrozott tejbe kevertem és 10 perc alatt felfuttattam. Ezután az álló mixert használtam: elkevertem a dagasztókarral a lisztet sót és a tojásokat, majd hozzáadtam a felfuttatott élesztőt. Kis részletekben állandó keverés mellett simára kevertem a vajjal, majd 10 percig dagasztottam (vagyis inkább kevertem) a lágy tésztát.
Enyhén aláliszteztem - még ekkor is nagyon lágy volt - és két órát langyos helyen folpackkal szorosan lefedve kelesztettem.
Ezután nagyon enyhén átgyúrtam, és lefolpackozva betettem a hűtőbe éjszakára.


Másnap egy fél órát pihentettem még a meleg  konyhában, majd ezután kinyújtottam a rugalmasan lágy tésztát kb. 60x40 cm-es méretűre, megszórtam a cukorral elkevert kakaóval, meglocsoltam a vajjal (lehetőleg mindenhova jusson,mert megkönnyíti a formázást, amikor ketté kell vágnunk a tekercset.) a hosszabbik oldala felől feltekertem. A tésztarudat középen éles késsel hosszában kettévágtam, majd a két fél tekercs végét összenyomtam, a fél tekercseket egymást keresztezve "összefontam", hogy a vágási felületek legyenek felül.

A 23x12 cm-es, de sütő papírral bélelt formába szuszakoltam, egy jó félórát hagytam még pihenni, és 200 fokra előmelegíttett sütőben kb 40-45 percig (tűpróbázni kell) sütöttem.

A recept Michael Roux  Tésztavarázs című könyvéből van.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails