2016. június 21., kedd

Karfiolrizs - taboulleh




Ez a "rizs" azóta nem megy ki a fejemből, mióta megláttam ezt a receptet, és mikor a piacon az első szabadföldi helyes kis karfiolokat megláttam - még nem volt az a borzasztó pinceszaguk, mint a télen  sokáig tárolt karfiolnak - akkor már tudtam, hogy ezek ebben a salátában végzik majd.
Mindez nagy lépés ahhoz képest, hogy kb. 20éves koromig a húslevest se voltam hajlandó megenni ha csak egy mikroszkopikus méretű karfiolt is beletett valaki, mert egyből kiszúrtam a sajátos ízét, amit akkor ki nem állhattam.

Most meg 3 napon belül másodjára készült, az első tapasztalatai alapján kicsit javítva, mivel az alaprecept fűszerezése lényegében semennyire sem jött át - csak a petrezselyem érződött rajta. 
Viszont a karfiolíz egyáltalán nem, ami teljesen meglepő: ezzel a módszerrel egy semleges ízű salátaalapot kapunk - biztos ehető csak úgy magában is, vagy tényleg rizs helyett köretnek, de valljuk be, nem túl izgalmas.

Nem árt ha van valamilyen gépi -vagy legalább valamilyen tálra vagy tartályra applikálható kézi - reszelőnk, mert akkor az első fázist tényleg 5 perc összedobni, plusz nem pattog szanaszét a karfiol reszelés közben,  és nem hátrány egy gyors salátánál, hogy nem kell komplett konyhatakarítást végeznünk utána.

Hozzávalók:

50 dkg karfiol - levelek és a torzsa nélkül mérve
3 ek. extraszűz olívaolaj
2 ek. citromlé
1 tk só
3 gerezd (új)fokhagyma
1 csomó újhagyma
1 csokor petrezselyem
néhány koktélparadicsom vagy 2 normál paradicsom
15 dkg kígyóuborka
menta ízlés szerint ( vagy elhagyható)



A karfiolrózsákat a kis gépi (Moulinex) reszelőm sajtreszelő alkalmatosságával egy  perc alatt ledaráltam.
Hozzáadtam a fele sót és  1 ek olívaolajat, összeforgattam és egy tálban, folpackkal szorosan letakarva 800Watton 3 percig mikróztam. Átkevertem, hűlni hagytam.
A citromlével elkevertem az átnyomott fokhagymagerezdeket, az olívaolajat, a só másik felét, az újhagymát vékonyan felkarikáztam, a paradicsomokat félbe-negyedbe vágtam, az uborkát kockáztam és hozzáadtam a kihűlt karfiolhoz. Ment hozzá még egy nagy csokor petrezselyem és egy nagyon kicsi menta, mert azt csak csokiban meg rágóban szeretem. 
Jól behűtve, hidegen, minimum pár óra után a legjobb, ekkorra jól összeérnek az ízek, de másnapig is jól bírja a hűtőben.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails